Hallo Ik vraag me af hoe ik het beste de itemopslag kan beheren die nodig is voor PDM-gebruikers om SolidWorks goed te laten werken. Beheert u alles op de PDM, op het netwerk van uw bedrijf, een mix van beide? Het idee is om de + en - van uw oplossingen te hebben. Niet-limitatieve lijst:
Voor ons is het een mix van de twee. Alle configuraties (documentsjablonen, blokken, materiaaldatabase, boorhulpdatabase, basiskaarten, macro's, enz.) staan op een server die toegankelijk is voor alle gebruikers (hetzelfde geldt voor het sldsetting-bestand dat sowieso lees-/schrijftoegang moet hebben). In de kluis beheren we alleen de bestanden en enkele sjablonen die betrekking hebben op functies die specifiek zijn voor Solidworks PDM (het maken van een specificatie in Word-formaat op basis van een sjabloon dat in de kluis is opgeslagen).
Bij ons staat alles in een PDM-directory met de naam 'library' met systematische synchronisatie bij het openen van PDM voor deze directory. Hiermee kunt u versies van uw bestanden, parameters, sjablonen, tekeningen... (en voorkomt dus dat iemand een puinhoop maakt van deze cruciale bestanden). Alleen het sldsetting-bestand is lokaal voor elk werkstation (maar dit is nog steeds een aanpassing van de sldreg die in de kluis zit).
Hallo net zoals @froussel alles in EPDM staat om dezelfde reden als hij, Automatische synchronisatie is in dit geval essentieel. Alleen de "sldsetting"-bestanden en de bestanden die betrekking hebben op de "smart property" bevinden zich buiten PDM
Ok, bedankt voor je feedback. En blokkeert u de toegang tot deze bestanden voor gebruikers om ongelukkige wijzigingen te voorkomen of staat het open voor iedereen? Bijvoorbeeld met de materiaalbasis of blokmodellen om te tekenen.
Hallo De materiaaldatabase moet voor zover ik weet lees-/schrijftoegankelijk blijven, dus onverenigbaar met de werking in de kofferbak. Voor de rest, aangezien onze IT-afdeling niet onder de hoofddirectory gaat om rechten te beheren, heb ik de bestanden die ik wil beveiligen alleen-lezen gemaakt.
Welkom @Cyril_f Bij ons zitten de basismaterialen in de kofferbak en werkt het. Het hoeft alleen maar te worden geëxtraheerd bij het maken van een nieuw materiaal (of wijziging van een oud materiaal).
Hallo Het kan zijn veranderd omdat ik me herinner dat er ooit berichten waren met betrekking tot een verzoek om schrijftoegang tot dit bestand, al was het maar om er toegang toe te krijgen. Omdat we de kofferbak sinds 2009 hebben, hebben we deze manier van werken behouden.