Ik heb de mogelijkheid om zwevende licenties te gebruiken, de installatie van SOLIDWORKS 2018 SP04 gebeurt op zowel server als pc en de licentiemanager werkt goed
Ik heb een standaard licentie en een prof. licentie, ik heb 2 vragen over dit beheer:
Hoe kunnen mijn gebruikers het type licentie kiezen? Standaard is het een standaard die wordt toegewezen
Hoe kunnen ze een "token" blokkeren als ze van plan zijn om buiten te werken?
Dus uit het hoofd is de pro-licentie specifiek voor een pc. Het is duidelijk dat je voor het gebruik van de Pro de pc moet gebruiken waarop de Pro is geïnstalleerd.
Voor de tokens moet je naar het menu Start => SolidWorks Tool => SolidNetwork-licenties => Kies Licentie Lenen en een Looptijd.
Het gebruik van een standaard of een pro is gerelateerd aan de invoegtoepassingen die in SW zijn gelanceerd.
Standaard wordt er gebruik gemaakt van een standaard. Aan de andere kant, als u deze pro wilt blokkeren voor een bepaalde gebruiker (of een bepaalde groep gebruikers), moet u een configuratiebestand toevoegen dat via de licentiebeheerder moet worden gestart .
Ik heb de pdf niet meer beschikbaar, maar uit mijn hoofd staat hij in de onderstaande map: C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\setup\flexlm\flexuser\licensingenduserguide.pdf
Deze map staat normaal gesproken op de licentieserver, anders moet je in de bronnen kijken (om te zien of dvd-media nog steeds door DS worden verzonden)