Plannummers beheren

Hallo allemaal!

Ik zou graag willen weten hoe u uw plannummers in uw bedrijven beheert, daarmee bedoel ik dat u daar specifieke macro's voor heeft?
Heeft u een lijst met plannen met al uw abonnementsnummers?
Ik kende een bedrijf dat onder CATIA V5 viel, dat zodra een tekening werd geopend, er een dialoogvenster was waarin om een plannummer enz. werd gevraagd.

Ik heb SW2014.

Heel erg bedankt en een fijne dag voor jou!

Hallo

Bij ons, Excel-bestand en oplopende nummering.

We voeren de aanduiding / het type machine / het serienummer van de machine in ... in dit bestand om later te zoeken.

in // hebben we een CAPM (sylob7) om assemblagestuklijsten en productielanceringen te beheren, evenals ePDM om de database met 3D-bestanden te beheren.

we proberen de koppeling tussen ePDM en sylob7 te maken, zodat we de gegevens met betrekking tot de onderdelen maar één keer hoeven in te voeren (voor assemblages is het ingewikkelder)

Hallo, we gebruiken onze ERP Sage X3 voor codering, en vervolgens gebruiken we SmartProperties in SolidWorks om de code in te voeren. Het basishulpprogramma SolidWorks heeft zich de afgelopen jaren ook enorm ontwikkeld, lijkt mij.

Hallo

Thuis maakte ik er een gewoonte van (goed of niet) om deze waarden in mijn vragenlijst in te voeren.

Ik maak mijn deel aan, vervolgens vul ik in mijn vragenlijst de naam van de klant in, de naam van de site, de referentie van de bestelling enz... Niets weerhoudt u ervan om een abonnementsnummer toe te voegen.

Voor de rest is een eenvoudige vensterzoekopdracht met een  van deze velden ingevuld meestal voldoende om mijn kaart te vinden.

Hallo

Voor ons is het een externe software die ons begeleidt. Voordat we een onderdeel aanmaken, gaan we naar DIVALTO (onze externe software), we maken het aan en wij zijn degenen die het onderdeelnummer invullen. We kunnen het niet dupliceren omdat het detecteert dat het nummer bestaat of niet. Aan de andere kant genereert het niet vanzelf.

In het bedrijf waar ik vroeger werkte, hadden ze daar een macro voor ontwikkeld. (We waren met 100 bij de BE, dus het moest automatisch). Het genereerde automatisch een code.

Vriendelijke groeten

PM

Met Smartproperties kun je een meter gebruiken die je kamer automatisch nummert, denk ik. Persoonlijk heb ik het nooit gebruikt.

Dit dwingt je om je Smartproperties-instellingen in een netwerk op te nemen, zodat alle ontwerpers dezelfde meter gebruiken.

Hallo, thuis gebruiken we het eigendomsformulier, het vult zichzelf gedeeltelijk in, vult onze cartridge in, maar wat betreft het plannummer, we typen het met de hand, volgens een procedure die we hebben gedefinieerd. Hoewel we net zo gemakkelijk eigenschappen kunnen samenvoegen om het automatisch in te vullen...

Cdt

Joss

3 likes

Zelfde als @Joss

Tenminste, als je met de hand typt, kun je ook controleren...

Want, door alles te automatiseren, is er op een gegeven moment een fout mogelijk en vooral niet zichtbaar.

Van mijn kant schrijf ik de cijfers handmatig op en rapporteer ze in een Excel-tabel met een hyperlink, maar ik ben alleen, dus het is gemakkelijker.

aan de andere kant is het de aanwijzing die het meest vervelend is en ik zet het pas op pdf's na het plannummer, omdat ik de manier niet heb gevonden om de revisie te automatiseren

1 like

Hallo 

In de auto-industrie gebruiken we M-plm voor onze stuklijsten en de codering die daarbij hoort. Het is een kwestie van het type codering in de software configureren. Een voorbeeld van codificatie dat ik heb gekend:

Een xxx yyy zzz voor klant aanbieding plan

B xxx yyy zzz voor productassemblages

D xxx yyy zzz voor deelverzamelingen

Cxxx yyy zzz voor primaire onderdelen

Y xxx yyy zzz voor proto, studies

Met xxx bedrijfsterreinnummering voor grote groepen

YYY de familie van onderdelen in groepen waarin de onderdelen worden gevarieerd, werd een classificatie gedefinieerd (bv. pakking, vulplaat, veer enz.)

Incrementele zzz

De codering is specifiek voor elk bedrijf, afhankelijk van de sector waarin het actief is en de behoeften. Het is soms heel slim om het een codering te geven die kan voldoen aan de behoeften van de organisatie.

Vervolgens maakt u met behulp van een PLM- of een Excel-macro of een eenvoudige lijst de keuze op basis van de middelen van het bedrijf. Met een plm kunt u alle nummering beheren met de mogelijkheid om de geschiedenis te traceren met een indicatie.

Hier, als u meer informatie wilt, blijf ik tot uw beschikking

David

3 likes