Parameters beheren die zijn gekoppeld aan beperkingen in een product met meerdere lagen

Hallo

Ik heb een assemblage op meerdere niveaus, d.w.z. een assemblage die assemblages bevat en vervolgens onderdelen.

Niveau 1: Hoofdassemblage

Niveau 2: Subassemblages

Niveau 3: Onderdelen in deze subassemblages

Ik heb montagebeperkingen op niveau 1 en 2:
op niveau 1: montagebeperkingen tussen mijn subassemblages,
Op niveau 2: Montagebeperkingen tussen de onderdelen van mijn subassemblage.

Elk van deze assemblagebeperkingen wordt geparametriseerd, zodat de waarden van deze beperkingen rechtstreeks kunnen worden gewijzigd door parameters met behulp van formules.

Probleem:

De parameters die zijn gekoppeld aan de assemblagebeperkingen van niveau 2 worden logischerwijs weergegeven in de subassemblages. Ik wil graag alle parameters laten zien (die van niveau 1 maar ook die van niveau 2) in de assemblage op het hoogste niveau (assemblage 1).

Hoe kan ik parameters in niveau 1 maken die de parameters in niveau 2 kunnen aansturen en dus ook de assemblagebeperkingen van niveau 2?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, anders probeer ik illustraties mee te nemen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo

1) Dupliceer (maak) uw gebruikersinstellingen van de subassemblages in de assemblage op een hoger niveau.

2) Publiceer ze.

3) associeer door formules de gebruikersparameters van de subassemblages op hun respectieve publicaties van het hoogste niveau.

2 likes

Hallo

Nu heb ik het gevoel dat je me meer dingen gaat leren...

In feite gebruikte ik meestal alleen publicaties op wireframes (lijn, vlakken) om mijn beperkingen op gepubliceerde elementen te realiseren.

Aan de andere kant heb ik de berichten nooit op parameters gebruikt. Ik wist niet dat het mogelijk was.

1) Kunt u mij vertellen wat in dit geval het doel van de publicatie is? Had ik de gebruikersparameters van de subassemblages niet direct kunnen koppelen aan de parameters die in de assemblage op een hoger niveau zijn gemaakt zonder ze met formules te publiceren?

2) Als je me een kleine video kunt maken (over een basisgeval), zou ik zeer geïnteresseerd zijn.

Dank u voor uw hulp.

Goedenavond

Wanneer je in een assemblagecontext werkt, kun je heel snel koppelingen maken die uiterst complex zijn om in de loop van de tijd te onderhouden. Om dit te voorkomen, hebben we de Catia-opties vergrendeld , zodat u alleen naar gepubliceerde items kunt linken.

Als gevolg hiervan zijn de links die door de gebruiker worden gemaakt noodzakelijkerwijs gewenst omdat hij vooraf de verplichting heeft om de elementen waarop hij zich zal baseren te publiceren (sommige bedrijven die door een tool als QChecker worden uitgevoerd, beperken het aantal publicaties).

Zo wordt de publicatie de sleutel tot het in- en uitschakelen van de schakels tussen onderdelen of tussen assemblage en subassemblage.

In feite, vergelijk ik, heeft de publicatie een kortere weg naar sub-elementen die anders moeilijk te vinden zouden zijn in de verschillende constructiegeschiedenissen, zelfs door degene die de onderdelen of samenstellingen maakt.

We realiseren ons dit wanneer we een oud project overnemen, als we niet de moeite hebben genomen om de elementen een naam te geven, te publiceren of zelfs de configuratie te documenteren (ontwerpintentie), gebeurt het vaak dat we de intelligentie van het bestand breken (omdat we niet weten hoe we het gemakkelijk kunnen wijzigen)

Hallo.

Videoparametrisering Verandering van lengte, hoogte en extrusieprofiel.

param.mp4

Hallo

Bedankt voor je feedback.

"Om dit te voorkomen, hebben we de Catia-opties vergrendeld , zodat er alleen links kunnen worden gemaakt op gepubliceerde items."

--> OK, interessant. Dus, als ik het goed begrijp, maakt u publicaties voor alle elementen (vlak, lijn, ...) die binnen de definitie van assemblagebeperkingen vallen, maar ook voor alle gecreëerde parameters.

In een assemblee moet je dan veel publicaties hebben.

Hier is het voor mij een noviteit. Ik gebruik meestal alleen publicaties over de elementen die ik gebruik om mijn assemblagebeperkingen te definiëren.

Maakt u trouwens publicaties over andere soorten gegevens?

Over de video:

Misschien ben ik een beetje moe. Maar het lijkt mij dat ik in de video zie dat je de waarde van je parameters verandert en dat ze een goede impact hebben op je montage.

Aan de andere kant zie ik niet hoe je je berichten maakt in de instellingen. Kun je me laten zien hoe je je berichten maakt in je instellingen?

Dank u voor uw hulp.

In de kopassemblage worden de gebruikersinstellingen gepubliceerd.

In een subassemblage, de positioneringspublicaties van deze subassemblage en, indien nodig, de publicaties van elementen die binnen deze subassemblage zitten en daarbuiten bruikbaar zijn.

In de kamers worden de positioneringspublicaties (één per marker(s)).

Het deel dat de meeste publicaties bevat, is het referentiële deel (skelet), in de praktijk wordt alles gepubliceerd, het is zijn rol 

Bijna alles kan worden gepubliceerd, zelfs meetkundige elementen zoals hoekpunten:

De publicatie , die wordt gebruikt om de onderdelen bij elkaar te positioneren, is bedoeld om de locatie van de elementen die worden gebruikt om het onderdeel te positioneren te vergemakkelijken, om de onderhoudbaarheid van deze elementen te garanderen in geval van wijzigingen (de publicatie wordt doorgestuurd naar de nieuwe elementen om de samenhang van de assemblagebeperking te behouden). Maakt de uitwisselbaarheid mogelijk van standaardcomponenten zoals lagers enz., die elk dezelfde gepubliceerde elementen hebben (namen en type).

Publicaties worden in de assembly op dezelfde manier aangemaakt als in een Tools/Publicatie-deel.

Het is gewoon niet dezelfde lijn in montage.