Met solidworks hebben we de mogelijkheid om het materiaal te beheren via het paneel aan de linkerkant. Deze eigenschap kan ik dan meenemen terug naar de 2D cartridge.
Is er een manier om zoiets te doen voor een behandeling? (Thermische behandeling, bijv. afschrikken, enz.)
Als dit niet mogelijk is, ga ik door een macro die een aangepaste eigenschap beheert, maar als er een reeds bestaande tool is (geïntegreerd in Solidworks, dus zonder een andere macro of add-in te doorlopen).
Ja, u hoeft alleen maar de basiskaart aan te passen zodat deze rekening houdt met de aangepaste eigenschap die u met het eigenschappenformulier hebt gekozen, bijvoorbeeld:
De materiaaldatabase is aanpasbaar: u kunt aan elk materiaal aangepaste eigenschappen toevoegen (zie screenshot); Maar dit oblegates om een materiaal te creëren door mogelijke behandeling (2 keer hetzelfde materiaal als je 2 behandelingsmogelijkheden hebt)
anders is er een tool voor aangepaste eigenschappen die is geïntegreerd in Solidworks en kan worden geconfigureerd volgens de contexten.
U kunt ook een aangepaste eigenschap 'therimic processing' toevoegen in de eigenschappen die betrekking hebben op de ruimte (of op de configuraties afhankelijk van uw manier van werken).
Dit stelt u dan in staat om een notitie in uw tekeningen te hebben met betrekking tot deze eigenschap van het 3D-onderdeel/assemblage (of om een kolom 'warmtebehandeling' toe te voegen aan uw stuklijsten).
Ik denk dat de meerderheid van de bedrijven op die manier moet werken.
Dank u voor uw antwoorden, het probleem is dat op een ~~30 materiële basis en net zoveel verwerking, dat is 30 * 30, dus veel gegevens ...
Het is niet duurzaam voor ons. Dus zorgde ik voor het maken van een macro die materiaal en verwerking beheert met de aangepaste parameters van het onderdeel.