Het artikelnummer beheren dat wordt weergegeven in de stuklijst per familietabel

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een bibliotheek met standaard onderdelen binnen het ontwerpbureau.
We willen een configuratienaam gebruiken die spreekt voor dagelijks gebruik " M14 Z10 " voor een moer, maar dat in de nomenclatuur het de artikelcode is die wordt gebruikt (Voorbeeld: " PMM0016 ")
Ik zag dat om dit perfect te laten werken, ik het veld in de nomenclatuuropties van de configuratie-eigenschap moet invullen (zie screenshot)

Het invullen van dit vak voor elke configuratie is tijdrovend en kan foutgevoelig zijn.
Is het mogelijk om dit veld te beheren via de familietabel (naam van de te gebruiken functie)?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Hallo
Normaal gesproken is de configuratiebeschrijving het resultaat van de aaneenschakeling van de verschillende kolommen van het Excel-bestand van de artikelfamilie. Je moet dus " configuratienaam " in het drop-down menu zetten

1 like

Hallo

Het is niet nodig om de opties voor de configuratiestuklijst te doorlopen.
Als de eigenschap Artikelnr. voor elke configuratie bestaat, maakt u eenvoudig een stuklijstsjabloon met een kolom die deze eigenschap aanroept in plaats van de eigenschap Artikelnummer of Onderdeelnummer.
Over dit onderwerp is hier een artikel dat de verschillende gedragingen heel goed beschrijft:
Hoe beheer ik onderdeelnummers in een stuklijst van SOLIDWORKS?

4 likes