Een materiaalbibliotheek beheren vanuit een Excel-bestand?

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een nieuwe materiaalbibliotheek en ik vroeg me af of het mogelijk was om materialen te maken / wijzigen vanuit een Excel-bestand, een beetje zoals een deelfamilie.

Bedankt voor je feedback als je een oplossing hebt om andere materiaaleigenschappen dan de SW-interface in te vullen.

U kunt SelectMaterial gebruiken in de MyCadtools-tools die u als MyCadServices-abonnee gratis moet kunnen gebruiken:

https://help.visiativ.com/mycadtools/2021/fr/SelectMaterial.html

Dit maakt het veel gemakkelijker om een materiaalbibliotheek te gebruiken.

Aan de andere kant, geen wijziging van Excel maar van hun software is het naar mijn mening mogelijk en eenvoudiger

1 like

Hoi

Het is echt nutteloos, probeer SelectMaterial, maar het is gewoon een nieuwe presentatie van het klassieke materialenvenster, geen beheer van de materiaaldatabase mogelijk!? Je kunt de verschillende onderwerpen niet sorteren (alfabetisch...) of ze per groep in mappen verplaatsen... In de interface word je gedwongen om met de rechtermuisknop te klikken en het materiaal omhoog / omlaag te gaan om het op de juiste alfabetische plaats te plaatsen... Als ik iets heb gemist dat dit kan oplossen, laat het me dan weten ;-)

@+