Ik heb een probleem met de toewijzing van een gehuurde licentie.
Uitleg: Mijn bedrijf begint in het Solidworks-universum, ik begin in de administratie van dit universum.
Gisteren hebben we een tweede licentie gehuurd, een Solidworks Premium. De eerste die we hebben gehuurd is een standaard Solidworks licentie. Het is geactiveerd op één werkstation en is al 2 maanden in gebruik. In ons evaluatieproces van Solidworks tools hebben wij daarom een Solidworks Premium licentie gehuurd Ik wil graag weten hoe ik de gehuurde Solidworks Premium licentie installeer op het werkstation waar de Standaard licentie al geïnstalleerd is. Om vervolgens Solidworks Standard met de standaard gehuurde licentie op een tweede werkplek te installeren.
Ik heb verschillende manipulaties geprobeerd op het eerste werkstation, maar elke keer dat het de standaardlicentie opnieuw activeert, biedt het me nooit aan om de premium-licentie te activeren. Zelfs na het deactiveren van de standaardlicentie, als ik om heractivering vraag, gaat deze automatisch voor de standaardlicentie en biedt deze mij niet de keuze tussen de 2.
Ter informatie: het gaat hier om de software van Solidworks 2018.
Ik heb een verzoek ingediend bij de ondersteunende diensten, maar ik denk dat iemand dit probleem op het forum is tegengekomen.
Het probleem zijn de serienummers, dus de eenvoudigste: 1 - op werkstation nr. 1: deactiveer (via de tool voor licentieoverdracht) de standaardlicentie; 2 - op werkstation nr. 1: verwijderen op de standaardlicentie; 3 - op werkstation nr. 2: installeer op de standaardlicentie, activeer deze; 4 - Op werkstation nr. 1: installeer op de premium-licentie (let op: dit is het moment waarop u het serienummer moet wijzigen), activeer deze.
Stap 3 en 4 kunnen indien nodig gelijktijdig worden uitgevoerd (tijdbesparend).
- Ik ging ervan uit dat je vaste licenties hebt. - Het is mogelijk om het een beetje eenvoudiger te maken (vooral korter in tijd), maar het is een beetje delicater.
Ik had het over vaste licenties in tegenstelling tot zwevende licenties die een andere beheermodus hebben.
Ik gaf er de voorkeur aan om een verwijdering/herinstallatie uit te voeren, wat, hoewel het meer tijd kost, u in staat stelt er zeker van te zijn dat alle modules die overeenkomen met uw versie zijn geïnstalleerd