SW2012 Licentie Beheer

Hallo

Aangezien ik een groot aantal SW2012-gebruikers ben met een beperkt aantal licenties, zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de licenties automatisch te herstellen na een bepaalde tijd van niet-gebruik van de software of inactiviteit (zoals het geval is voor EPDM)?

Bedankt

BBO73 zei:

Uit het geheugen is dit niet mogelijk. (Heeft u een drijvende vergunning?)

Ik denk ook niet dat dat mogelijk is met EPDM.

1 like

Hallo

Als u het zwevende licentiesysteem hebt, misschien met het netwerklicentiebeheersysteem

Zie bijgevoegde afbeelding.

Aan de andere kant, aangezien ik het systeem nooit heb gebruikt, kan ik je niet vertellen hoe de server het leensysteem beheert

licence_flottante.jpg
1 like

We zijn in drijvende vergunningen met personeel verspreid over meerdere palen.

Onder EPDM is het hier zeer effectief en het werkt vrij goed.

1 like

Hallo

Ik denk ook dat dit niet mogelijk is

Aan de andere kant is het mogelijk om iemand los te koppelen door een actie van de licentieserver, op voorwaarde dat u weet met wie u de verbinding moet verbreken

Het is ook mogelijk, als ik me goed herinner, om het gebruik van licenties te beperken tot een groep mensen

1 like

Hallo

Ik heb het nog nooit getest, maar het is gepland in SolidWorks:

http://help.solidworks.com/2014/french/Installation/install_guide/t_monitoriing_license_idle_time.htm

1.  Maak in de installatiemap van SolidNetwork License Manager een tekstbestand:

"Dossier installation Gestionnaire licences SolidNetWork\Licenties\sw_d.opt"

2. Voeg de volgende regel toe aan het bestand:

TIMEOUTALL secondes

Vervang secondes door een getal groter dan of gelijk aan 900 (15 minuten), wat de minimaal toegestane tijd is.

11 likes

+1 Lucas ;)

1 like

Tot slot vertelt onze SW-leverancier ons dat dit niet mogelijk is.

Misschien een nieuw verbeterpunt...

Jammer.

Dank u voor uw antwoorden,

De oplossing die ik voorstelde werkte niet?

Dit is echter alles wat officieel is, het is gepland in SolidWorks!