Ik kom naar je toe omdat ik mijn methode van het beheren van multibody-onderdelen wil verbeteren.
Voorbeeld:
Ik heb een mechanisch gelast onderdeel N°123. Dit onderdeel is samengesteld uit profielen, laseronderdelen, cilindrische nokken, gelaste machinaal bewerkte inzetstukken of andere...
Ik wil erop wijzen dat we hier werken aan multibody-onderdelen en niet aan assemblage.
Tekenen omvat het snijden op verschillende lagen of bestanden en vervolgens naar verschillende onderaannemers sturen (laser, buigen, verspanen, enz.)
Dus ik kom bij mijn vraag:
Hoe ga je om met lichaamsreferenties, in een deel dat uit meerdere lichamen bestaat? Kunnen we meerdere aangepaste eigenschappen toevoegen aan verschillende lichamen van hetzelfde onderdeel?
Van wat ik begrijp van solidworks, kun je een multibody-object hebben, beginnend bij individuele onderdelen.
Het is een ASM die al je stukken vasthoudt, net als in het echte leven. Dan sla je je ASM deels op (. SLPRT) en daar ben je een single-body. Zoals dat wanneer je je unibody naar wens kunt aanpassen.
Ik weet niet genoeg over de configuraties om je te helpen, maar de "grote jongens" van het forum zullen je vertellen hoe je het moet doen. :-) :-)
Ja, om verschillende aangepaste eigenschappen te hebben voor verschillende lichamen in een kamer met meerdere lichamen, maak ik configuraties en pas ik mijn eigenschappen erop toe en verwijder ik alle lichamen die ik niet wil behouden, alleen degene waarop ik mijn eigenschappen toepas...
Het gemakkelijkste voor de BE is om niet "verplicht" te zijn om dit soort details te maken (d.w.z. verschillende plannen met verschillende nummers, verschillende indexen, enz.), wat eerder "methode/industrialisatie" is,
omdat het veel werk zal vergen en soms meer tijd in CAD zal doorbrengen om het te doen, dan om het onderdeel zelf te maken!!
Zonder dat je met SW ingewikkelde functies en manipulaties hoeft uit te voeren...
Beginnen met een enkel plan, met multi-sheet is al acceptabeler...
Om de cartridge te vullen in relatie tot een lichaam, is er de configuratiemethode, maar dit is niet per se nodig...
Door een weergave in te stellen met "lichaamsselectie" om er slechts één (of meerdere) te kiezen, dan
Door de basiskaart te bewerken (om de Aanduiding-Materie-Automatische Massa te verwijderen) en vervolgens het basisvlak te verlaten, en eenvoudig annotaties te plaatsen (aan het blad toe te voegen ) die de eigenschappen van het gewenste lichaam aangeven, kunt u de cartouche vullen...
Ik begrijp je techniek, maar de configuratietruc lijkt me zwaar.
Wanneer u een van beide gebruikt om in multibody te werken, kunt u vervolgens "body voor body"-tekeningen maken zonder dat u een configuratie hoeft te gebruiken.
Dus ik vroeg me af: kunnen we niet op elk lichaam een nummer aanbrengen en het dan weer in de tekening krijgen?
Als je naar de map met gelaste constructies gaat en je selecteert het lichaam door een juiste ckic te maken, dan zou je toegang moeten hebben tot de eigenschappen van het lichaam en daar moet je aangepaste schroefeigenschappen opgeven...
Wanneer u met de rechtermuisknop op de map klikt, heeft u toegang tot de eigenschappen en daar kunt u meer toevoegen. Als u er geen toegang toe heeft, verwijdert u gewoon uw mappen zodat alleen de onderdelen overblijven, vervolgens klikt u met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen en klikt u op maak een automatische lijst met gelaste onderdelen. Daar heb je mappen die worden gemaakt op type onderdelen (identiek) en daar kun je met de rechtermuisknop op een map met onderdelen klikken en heb je toegang tot de aangepaste eigenschappen van de groep onderdelen...