Hallo
We hebben EPDM geïnstalleerd op onze locatie in de VS.
Ik vraag me af over de configuratie van back-ups.
Momenteel hebben we elke nacht een totale back-up van de sql-database (van de productiekluis en conisio master db) met een bewakingstijd van 30 dagen. Het neemt veel ruimte in beslag: 30x500mb = 15GB en je kunt slechts één back-up per dag opnieuw in elkaar zetten.
Ook van de instellingen van de archiefserver wordt dagelijks een back-up gemaakt
Omdat ze zich in een EMC-gevirtualiseerde omgeving bevinden, wordt er een back-up gemaakt van de archiefservers via het speciale systeem, dus je moet min of meer kunnen uploaden wat je wilt naar deze servers.
Ik zag op http://files.goengineer.com/BestPractices/Enterprise%20Backup%20and%20Restore_2.pdf P18 dat ze een voorbeeld hadden met een volledige back-up van sql een keer per week en dan een incrementele per dag en een back-up van het transactielogboek elk uur.
Het lijkt slimmer op papier, maar back-ups tijdens werkuren zullen waarschijnlijk niet meer problemen opleveren dan een voordeel opleveren (vertraging van de SQL-server, verhoogd risico op crashen tijdens de back-uptijd van het logboek..)
Wat denk je ?
Hoe heb je je verschillende back-ups opgezet?
Alvast bedankt voor uw feedback