Ik heb een plan (Implementatie) gemaakt van een "grote" montage. (Zie fotoscherm van de AssemblyXpert).
Mijn "grote" probleem (voor 2 dagen !!) is dat ik een DWG of DXF van deze assembly moet maken.... en er gebeurt niets: onmogelijk om de MEP in dit 2D-formaat te converteren: SW 2012 crasht systematisch (in feite "maalt" het urenlang).
Ja, ik ben dit probleem vele malen tegengekomen met mijn assemblages, zodra het formaat een beetje zwaar wordt, is het onmogelijk om je tekeningen te converteren.
Ik werk al geruime tijd aan het onderwerp (op Lynkoa en op andere forums) en de enige oplossing die ik heb gevonden die de software niet volledig laat crashen, is om je assembly te converteren naar .sat (ACIS), deze te openen onder Draftsight en van daaruit, Maak er .dwg van...
Ik werk aan complexe assemblages (+ 1000 onderdelen in mijn geval) en ik heb niets anders gevonden dat zo snel, efficiënt en vooral gratis is...
Voor de speedpk had ik erover nagedacht, maar ik ga uren besteden aan het selecteren van de gezichten en lichamen om uit te sluiten van de speedpak (ik had graag onderdelen of assemblages willen kunnen kiezen en niet gezichten of lichamen).
Voor het SpeedPak moet u de SpeedPak-configuraties voor elk van de subassemblages maken en vervolgens die SpeedPak-configuratie kiezen uit de bovenliggende assembly voor elk van de subassemblages.
Maar het is waar dat het vervelend is om dit a posteriori te doen, het is gemakkelijker tijdens het ontwerp.
Het lijkt mij dat de omzetting in dwg van een assemblage met speedpaks niet correct werkt, de onderdelen of assemblages die in de speedpak zitten, komen niet voor.
Bewerken:
Na het testen verschijnen alleen de oppervlakken of lichamen die in de speedpak zijn gespecificeerd
Gelukkig zijn er maar 164 unieke sub-assemblies, succes met het maken van de speedpaks
Wees voorzichtig als je een aantal van de referenties van je assemblage in het oppervlak hebt, ik heb al gemerkt dat de tijd om de tekeningen te maken en vervolgens te exporteren heel erg lang is
Van mijn kant, als ik DWG van grote SW-assemblage moet vrijgeven, doe ik dat in fasen. Dus ik open mijn assemblage, dan laat ik een bepaald aantal onderdelen of subassemblages zichtbaar en open ik de tekening. SW genereert alleen wat in de assembly wordt weergegeven en vervolgens sla ik op in DWG-formaat. Ik ga terug naar mijn assemblage om te verbergen wat zichtbaar was en te laten zien wat verborgen was en ik begin de operatie opnieuw. Ik hoef de twee of drie verkregen DWG's niet in één DWG te compileren.