Gratis Grabcad werkbank

Hoi allemaal

Ik weet niet of sommigen van jullie Grabcad gebruiken om componenten te vinden en om het 3D-model te plaatsen. Maar gisteren hebben ze hun "worbench" oplossing gewoon gratis voor iedereen aangeboden. Worbench is een soort PDM in de cloud. Van wat ik heb gezien, is er versiebeheer, samenwerking werk, 3D-weergave per browser, commentaarsysteem, bestandsblokkering ...  En dat allemaal gratis. Het is zeker minder krachtig dan bijvoorbeeld de EPDM van Solidworks, maar het heeft het voordeel dat het gratis is.

Dus ik wilde weten of iemand van jullie het gebruikte of dat anderen geïnteresseerd zouden zijn in het gebruik van Workbench.

Dus ik wacht op je feedback:)

1 like

Bedankt voor de info, zeer interessant!

Ik ga het vanavond zien, dank je!

Hallo, ik ben vanmorgen gaan kijken en heb een project gemaakt.

Een stappenbestand downloaden, delen met een collega

Wat ik geweldig vind, zijn de visualisatietools die de vergelijking tussen versies van een CAD-bestand bevatten. 

Nou, teruggenomen door mijn werk, heb ik geen tests meer gedaan.

Ja dat zag ik ook, maar ik had geen tijd om te kijken.

Een presentatie video:

https://www.youtube.com/watch?v=0rTNC0rkEA4

Of een andere hier:

http://grabcad.com/workbench

Ik heb vanmorgen een beetje kunnen testen en het is echt interessant (projectcreatie, versiebeheer...). Daarnaast is de configuratie echt heel snel en is er zelfs een plugin voor Solidworks. Ik had moeite om EPDM te installeren met licentiebeheer... Dit is echt de juiste oplossing

Ik heb alleen een probleem met de visualisatie, ik kan mijn Solidworks-bestanden niet zien

1 like

Hallo neroz, ik had ook een aantal PB van visualisatie

Te hoge versie van CATIA R24 (het is OK in R22 en lager)

En je hebt alle onderdelen nodig voor een montage (wat normaal is voor catia en vele anderen)

De link naar hun vieweropties

http://help.grabcad.com/article/64-3d-viewer

Anders heb ik de apli gedownload voor synchronisatie met de lokale directory op het station.

Het is onberispelijk 

(Geadopteerd voor mijn persoonlijke projecten).

Een andere functie die ik leuk vond op Workbench zijn de use cases (ass) uit de kamer.

1 like
Maar wat is de maximale grootte? Omdat je het hier over hebt als vervanging voor een PDM, onze trunk is meer dan 100GB...

Ik had meer begrepen dat het een samenwerkingsruimte was zoals MyCadplace

Het is minder krachtig dan PDM en het is meer collaboratief werk, maar met versiebeheer, de kijker... Het is nog steeds effectief. Ik ken MYCADPLACE niet en van wat ik heb gezien zijn er dingen die vergelijkbaar zijn. 

Het lijkt mij dat het qua opslag onbeperkt is, maar je zou het moeten uitzoeken

1 like

Hoi allemaal

Ik heb net een test gedaan met een native SW-assemblage.

Balans:

• Het uploaden en verzenden van bestanden gaat vrij snel
  • Het openen van assemblages, onderdelen, pdf, dxf is geen probleem
  • De rotatie van de elementen, het maken van sneden, het nemen van afmetingen zijn vrij efficiënt en bijzonder vloeiend.
  • Alle instellingen zijn vrij compleet: gebruikersbeheer, hernoemen van bestanden en mappen, revisies...

Wat het gebruik betreft, ontwerp ik het meer als MyCadPlace en kan het je in staat stellen om een assemblage met een klant of leverancier te visualiseren zonder software zonder de controle over zijn werkplek over te nemen. En natuurlijk wordt het ook gebruikt voor bestandsoverdracht.

Aan de andere kant is het nog maar de vraag wat er met onze gegevens gebeurt: waar worden ze opgeslagen, worden ze doorverkocht?

Ik sluit het onderwerp, omdat het een stapel vragen tot op de bodem heeft uitgezocht:)

Ik ga Grabcad Workbench gebruiken in plaats van PDM, omdat het lastig is om alleen een PDM-licentie te hebben voor 2 werkstations (1 werkstation elke dag en 1 keer per week 1 werkstation ).  Bovendien kunt u niet constant bestanden uitwisselen via een USB-stick en wijzigingen vergeten