3D-gravure gevouwen plaatwerk voor DXF

Hallo

Hoe de tekst 1999 op een gevouwen plaatwerk in 3D te graveren om een gravure zonder dubbele lijnen op het DXF-bestand van het uitgevouwen plaatwerk te verkrijgen

Is er een bepaalde procedure, functie of beleid dat moet worden gebruikt?

Bij voorbaat dank

Hallo

Er kunnen verschillende wegen worden overwogen, ofwel gegraveerd op het plaatwerk of gewoon de tekst op het uitgevouwen plaatsen voordat u de DXF doet.

Hoe dan ook, je hebt een lettertype van het type "Baton" nodig, ik ken er niet één in het bijzonder, maar je moet ernaar kijken.

@+

Hallo

Ik heb het net getest en ik zie geen dubbele slag.

Kunt u een zeefdruk maken zodat we het kunnen begrijpen?

Dank je wel:)

Oeps, tot zover voor mij, ik begreep het net...

het doel is om direct op de 3D te kunnen graveren

zodat het al op zijn plaats staat in het 3D-modelbestand

(dan gebruiken we het of we verwijderen het)

omdat dxf is gemaakt van het 3D-gedeelte

Het is te doen op Pro-Engineer, maar blijkbaar niet op Solidworks...

Zoals Jose-Accessa zegt, is een zeefdruk welkom

Iedereen kan het zien

dus + mogelijkheden van antwoorden 

@+ ;)

Als de tekst niet bruikbaar is voor de DXF, kun je de functie net zo goed tijdelijk verwijderen bij het exporteren naar DXF (klik met de rechtermuisknop > verwijderen (logo van een verticale neerwaartse pijl)).

Fijne dag.

2 likes

Ik denk naar mijn mening dat het doel van een lettertype zonder dubbele streken is om het te kunnen gebruiken op een lasertype numerieke besturingsmachine.

Voor zover ik weet, ken ik geen enkel eenvoudig lettertype zonder dubbele streken.

De uitgever van mijn CAM-software heeft er een voor me gemaakt, zodat ik tekst op plaatwerk kon graveren.

Anders kun je misschien je eigen lettertype maken door blokken te maken om het op je 3D te gebruiken.

Re

Dit lettertype thuis proberen werkt!

@+

cambam_stick_fonts.zip

Bijgevoegd gedrukt scherm

gravage_double_trait.png

Re

Dit is wat ik krijg met de politie, ik heb je geduwd.

@+

gravure.jpg
2 likes

Bedankt Coyote voor de "stick" -lettertypen

maar nog steeds onmogelijk om een "enkele lijn gegraveerd" te krijgen in de 3D

om een "enkele lijn" op de dxf te krijgen, dxf gegenereerd via het 3D-gedeelte door een macro

Het laatste antwoord niet gezien

ok, ik zal kijken en ik kom over een paar minuten terug

Re re re,

Dus ik maak mijn schets met mijn lettertype aan de gewenste kant, dan sla ik mijn 3D op in DXF en vink ik het schetsvakje aan in de opties (zie afbeelding) en het is OK.

@+

Verschijnen de bladranden op je DXF?

Als het antwoord nee is, doe dan gewoon een standaardgravure, maar met een ontwerp om een rand aan de onderkant van de gravure te hebben, en maak een blad op de dubbele randen om ze uit de DXF te laten verdwijnen.

Hallo

Het is ook mogelijk om geëxtrudeerd materiaal in dunne functie uit te voeren.

De truc is om de dikte van de dunne functie in te stellen op bijvoorbeeld 0,01 mm, zodat de 'dubbele lijn' onzichtbaar is.

Natuurlijk heb je een lettertype met een enkele regel nodig om de te graveren tekst te schrijven. (zie vorige post)

Hallo

Inderdaad, vaak werkend vanuit het gebied van laser, de eenvoudigste om een gravure te maken en deze te exporteren in . DXF is om een materiaalverwijderingsfunctie uit te voeren door 0,01 mm te snijden en vooral de normale materiaalverwijdering uit te schakelen.

Voor het lettertype gebruik ik meestal het Century Gothic-lettertype dat eruitziet zoals in de bijgevoegde afbeelding.

Dit maakt geen dubbele lijn bij het exporteren, omdat de 2 slagen op elkaar liggen, Solidworks verwijdert automatisch de overlappende lijnen bij het exporteren van DXF.

Let er echter op dat u de rechterkant naar het plaatwerk exporteert, anders wordt de DXF van de andere kant van de gravure gemaakt!

piece1.jpg