Hallo
Ik wil tekst op een bol graveren, met SW 2012 kan ik dat niet. Kan iemand mij helpen?
Bedankt.
Cdt
Fred
Hallo
Ik wil tekst op een bol graveren, met SW 2012 kan ik dat niet. Kan iemand mij helpen?
Bedankt.
Cdt
Fred
Hallo
Probeer een projectie van je tekst op de speri te maken. Als u vervolgens materiaal wilt verwijderen, opent u een 3D-schets, converteert u uw geprojecteerde tekst en verwijdert u het materiaal (volgens een as)
Ik heb een raakvlak gemaakt, dan een schets met de tekst en dan het verwijderen van materiaal, maar het volgt de bol niet.
De tekst moet eerst op de bol worden geprojecteerd voordat het materiaal wordt verwijderd
Probeer anders misschien de opwindfunctie (nooit gebruikt...)
Hallo
Je moet spelen met de oppervlakte-offsets:
- projecteer de schets op de bol
-snijd het oppervlak met de omtrek van de schets
- Verschuif het te extruderen oppervlak
-Verdikt het oppervlak tot aan de bol
Het is vervelend, maar de enige keer dat ik het heb gedaan is zo. Maar op CREO...
Hallo
Ik heb een test gedaan met een eenvoudige extrusie vertaald van het oppervlak en het ziet er goed uit ... Kan het geschikt zijn?
@OBIWAN, De opwindfunctie werkt alleen op cilinders.
De opwindfunctie werkt erg goed om dit te doen!
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_SURF_WRAPPING_SKETCH.htm
Dank je wel Benoit, eenvoudig en snel alles wat ik nodig heb. Maar ik dank ook alle andere leden voor hun antwoorden.
Cdt.
Fred
Hallo
@Benoit.LF. Ik heb zelf niets gezegd:(
Maar op een cilinder geef ik je Double L (edit: en niet OBIWAN) en coin37coin, de wikkeling werkt heel erg goed! :)
@Obi wil, je moet Benoit obsederen. Anders is het niet mogelijk^^
Ik had het niet eens opgehaald! :-/
Sorry @OBIWAN, ik bedoelde @DoubleL.
Ik heb een associatie van ideeën gemaakt, je kwam ongeveer tegelijkertijd op Lynkoa, ik raakte mijn toetsenbord in de knoop. Sorry. ;-(
Hallo
Nee, problem@Benoit.LF is gewoon de kracht van kracht. Als ik zeg " moge de kracht bij je zijn", nou, dat is het , het is gedaan.:)