Gravures op gebogen oppervlakken

Hallo allemaal
Hier ben ik, een nieuwe onder jullie.

Als onderdeel van mijn werk moet ik modellen van oude munitie (1900-1950) namaken voor identificatiedocumentatie die nuttig zal zijn voor onze medewerkers in het veld.

Ik heb weinig ervaring met 3D, afgezien van wat ik de afgelopen jaren in mijn eentje heb geleerd.

Hierboven ziet u een deel van een raketmodel uit onze collectie en het begin van 3D-modellering dat door mij is gemaakt.

Mijn vraag ligt in het feit hoe de details over dit onderdeel te genereren (markeringen / lijnen / nummers) ...?

Ik kan alleen een Wrap op een oppervlak plaatsen, maar ik heb altijd fouten zodra het conisch of koepelvormig is.

Als iemand een oplossing heeft om mij deze details op de onderdelen toe te voegen, is het erg blij.

Groetjes
Laurent.W

Hallo

Zeer interessante baan.
Ik wilde in ieder geval een kleine opmerking maken, namelijk dat de schaalverdeling niet evenredig is, van 1 tot 3 zijn ze groter dan de rest.
Moet 1 lijn maken in geprojecteerde extrusie en vervolgens een cirkelvormige herhaling maken met een constante toonhoogte.
Jammer dat de doc in het Duits is^^ Ik hou van de oude plannen (met de hand)
Als ik wat tijd heb, zal ik wat tests doen om aan u voor te leggen.

1 like

Ja, inderdaad de diploma-uitreiking is niet proportioneel en dit is in graadminuten op tafel te vinden.

Hier is mijn snelle kleine test, en inderdaad de wrap / wrap-functie, ik kan er geen gebruik van maken.
Het was noodzakelijk om sluwheid door een ander volume te creëren met de schaalverdeling, die wordt afgeschuind met een verwijdering van cirkelvormig materiaal en ten slotte een aftrekking van het volume tussen de schaalverdelingen op de ring.

Het enige dat overblijft is om een mooie tabel te maken met een regel van 3 om de lineaire positie van de schaalverdelingen ten opzichte van de hoeken (waarvan de minuten ook moeten worden omgerekend) om te zetten