Ja, normaal gesproken kun je met Solidworks Cam een GRBL-achtige G-code genereren.
Je moet een GRBL-postprocessor vinden die compatibel is met solidworks, met een snelle zoekopdracht op een zoekmachine zoals "Solidworks GRBL postprocessor" zou je er een paar moeten vinden. Controleer en simuleer op uw CNC-besturingssoftware voordat u deze opstuurt voor bewerking, maar normaal gesproken zal het goed zijn.
Dat is precies wat ik 2 dagen geleden deed, ik was van plan dit onderwerp bij te werken.
Door het CTL-bestand van de zip van deze http://www.restrictedayerspace.net/cnc/grbl-postprocessor-for-solidworks/ link te gebruiken, kon ik een probleem van randbeheer oplossen, met heel bijzonder gedrag, en ook mezelf vanaf nu een paar codebewerkingen besparen om regels te verwijderen die niet werden herkend door de GRBL-controller.
Deze test bleek effectief te zijn (te bevestigen bij toekomstige projecten) bij het beantwoorden van de vraag naar het genereren van een compatibele G-Code.
Het lijkt echter niet mogelijk om een CNC rechtstreeks vanuit Solidworks aan te sturen. Tenzij daar een add-in voor is?