Hier is het idee: ik heb een assemblage in SW met 52 M5x20 schroeven (die een nummer hebben) maar ik heb ook moeren en ringen etc etc het maakt een super grote as voor niet veel, de belangrijke onderdelen gaan verloren in deze as. Tot nu toe worden al deze verwijzingen in een map gestopt om de boom te "ontsmetten", maar het is vervelend en een bron van fouten. Dus dit alles om te vragen, is er een manier om dezelfde onderdelen samen te groeperen? Zoals er 52x referentie 1 onder 52x referentie 2 zijn..... In plaats van referentie1<1> dan onder referentie1<2>....
Als u in staat moet zijn als uw onderdelen zijn gedefinieerd in de aankoop ext bijvoorbeeld schroefbibliotheek
Maak een externe inkoopmap aan (schroeven of externe aankoop) in de Feature Manager
Om dit te doen, moeten ze worden aangegeven als in het persoonlijke eigendom van deze genoemde schroeven
Welke van + is u moet ook in staat zijn om een assemblage van schroeven, ringen en moeren te importeren in een enkel element dat deze sleutelelementen bevat
Hallo
Ik zou je aanraden om het selectiefilter van de Feature Manager te gebruiken, hiermee kun je filteren op naam:
http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_filtering_the_featuremanager_design_tree.htm
Anders is er ook de geavanceerde selectie, in het menu Extra > Component Selection > Advanced Selection, en als de bibliotheekonderdelen een speciale eigenschap hebben zoals isfastener=1 dan is het heel eenvoudig om ze allemaal te selecteren.
Het is niet mogelijk om identieke componenten te classificeren anders dan met behulp van mappen.
Het getal tussen de symbolen "<x>" wordt gebruikt om het voorkomen te identificeren dat moet worden geparametriseerd (in beperkingen, in een familie van onderdelen in vergelijkingen...)
Zoals aangegeven door andere leden, is het mogelijk om de selectiefilters te gebruiken om snel componenten te selecteren en deze sneller toe te voegen aan een map of het zoekvak van de functiebeheerder
Anders, om het heel eenvoudig te maken, moet je een schroevenmap maken en alle betrokken onderdelen erin stoppen, het stelt je in staat om veel duidelijkheid te krijgen zonder dat je je er zorgen over hoeft te maken, voor zeer grote assemblages is het goed om meerdere bestanden te maken, afhankelijk van het type onderdeel het helpt om snel te vinden wat je zoekt en het te sorteren.
Uit ervaring heb ik gemerkt dat maar weinig mensen gebruik maken van repeat-driven component repeats (waarbij de wizard wordt gebruikt voor het boren in onderdelen).
En dan hebben we op kantoor helaas geen andere oplossingen gevonden dan de bestanden (die je gaandeweg moet doen)
We gebruiken ook mappen, maar het idee van "speciale eigenschap + geavanceerde selectie" is interessant, het zou tijd besparen en precies weten wat we selecteren. Aan de andere kant moet deze eigenschap met terugwerkende kracht worden toegevoegd:(
Ik heb een Excel-bestand met alle onderdelen die er zijn.
In dit excel bestand heb ik de categorie "aanbod". In ditzelfde Excel-papier heb ik de aanduiding en de naam van het onderdeel.
Dus als het me lukt om de componenten waaruit mijn assemblage bestaat te scannen, controleer ik of dit onderdeel een voorraad is in de map, zo ja, dan wordt dit onderdeel naar de map "levering" verplaatst. Als ditzelfde onderdeel toevallig de aanduiding "Schroef xxxx" giek heeft, gaat het uit de map "levering" of de map "schroeven".
Daar is het me gelukt om mijn stuklijst te exporteren van SW naar Excel Ik moet aan elk stuk een categorie toekennen (dankzij een reeds opgestelde lijst) Ik moet dit sorteren van een macro in SW, maar ik weet niet de syntaxis om cellen uit SW te manipuleren in xls ...