Rechthoekige inkepingen op onderdeel omgezet in plaatwerk

Hallo

Ik vond wat discussie over inkepingen bij de vouw, maar niet precies wat ik zoek.

Ik zou graag een onderdeel in plaatwerk willen kunnen omzetten ZONDER mijn toevlucht te nemen tot rechthoekig/afgerond bijsnijden bij de vouw...

Het doel: om slechts één slag bij de vouw te hebben bij het converteren naar dxf.

Zie in PJ het "ideale" deel gemaakt van plaatwerk met zijn dxf en het omgebouwde deel met het inkepingsprobleem.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Omgebouwd onderdeel

plaatwerk onderdeel

Hallo 

Het is inderdaad op een native solidworks plaatwerkonderdeel, de inkeping zal niet rechthoekig of afgerond zijn, maar het zal een "scheur in snede" zijn, aan de andere kant zal er geen lijn zijn op de uitgevouwen, 

Om een lijn ter hoogte van de inkeping te hebben, moet je door een rechthoekige inkeping gaan met de laagst mogelijke waarde (0,05 op solidworks)

Zelfs met een functieherkenning op een geïmporteerd onderdeel is de kans klein dat het aanpasbaar is, 

Met vriendelijke groet, 

2 likes

Dank u voor uw antwoord, op het oorspronkelijke deel heb ik de lijn op de uitgevouwen, zie afbeelding 1 (ik gebruik "toon raakranden" zodat de tussenstraal zichtbaar is).

Voor de inkeping heb ik, zelfs met de instellingen op 0,05, nog steeds 0,2 mm offset en is de bloeding te diep (naar mijn smaak).

Het is zonde om een hack van het uitgevouwen deel te moeten doorlopen om een eenvoudig slot te hebben...

Hallo

Het probleem met een spleetlijn bij de vouw is de prijs van het onderdeel, die bij lasersnijden veel duurder zal zijn. Als er geen ruimte is voor een rondreis, zal er één aas per lijn zijn, dus voor dit stuk zullen er 3 zijn. De omtrek en de twee randstreken van de vouwen. Priming is de duurste optie, boortijd en gasverbruik. Als je 0,5 mm overlaat (de laserstraal is 0,2 mm) kan de laser het onderdeel alleen snijden met een priming, dus veel goedkoper.

2 likes

Hallo en bedankt voor je antwoord. In feite was het juist een verzoek dat aan mij werd gedaan om de verwerking van het bestand door de laseroperator te vereenvoudigen. We zijn het erover eens dat de laser in werkelijkheid op de lijn snijdt en dat de inkeping 0,2 mm zal zijn. Momenteel is de operator de Solidworks-inkepingen "met de hand aan het bewerken" om ze te vervangen door een eenvoudige lijn...

Ik heb de indruk dat in het geval van een onderdeel dat moet worden omgezet in plaatwerk, het niet mogelijk is, Solidworks doet het maar wil niet ontvouwen (probleem van coplanaire vlakken/geometrie van nul dikte).

Is dit een verzoek van de laseroperator of programmeur? Omdat het naar mijn mening een verspilling van tijd en geld is om een bestand te bewerken om geld te verliezen. Als je een inkeping van 0,5 tot 1 mm plaatst, is het niet nodig om bij te werken en is er maar één priming in plaats van 3. 

1 like

Hallo, dit is een onderaannemer, dus ik heb niet meer info.

Hallo

Heeft u met uw onderaannemer een oplossing kunnen vinden omdat ik geïnteresseerd ben in hun standpunt?

1 like