Ik bestudeer de verschillende vertaalgeleidingssystemen en de vele leveranciers die er zijn: SKF, INA Schaeffler, HepcoMotion, ITEM, Igus, Gimatic, ...
Welke gebruik je meestal, welke modellen (rollers, knikkers, etc.) En wat zijn de voor- en nadelen?
Ik zou hieraan willen toevoegen dat het milieu ook een rol speelt, we zitten in de voedingsindustrie, dus we verwarmen beperkte kamers en zijn verplicht om voedselcertificaten te hebben.
- SKF en INA zijn kif-kif; - ITEM, het is op het eerste gezicht een aanpassing van SKF/INA; - IGUS, het is mooi (geen onderhoud, geen vet), theoretisch net zo sterk als SKF/INA. - HEPCO, ik hou van het EV-railsysteem.
Tussen kogels en rollen is het het draagvermogen dat doorslaggevend zal zijn.
Door onze activiteit (onderaanneming) is het vaak onze klant die ons het merk oplegt.
Er zijn ook andere op de markt, maar wees voorzichtig met IGUS met de speling van de gladde bussen en hun wrijving die een steunpilaar van de geleider kan veroorzaken als de verhoudingen niet worden gerespecteerd.
Hepco heeft het voordeel dat het bestand is tegen vervuilde omgevingen en ook kogelgeleiders van het INA-type aanbiedt, tegen een lagere prijs.