Rib uitbroeden

Hallo

onder Creo 5.0. In mijn tekening heb ik een gedeelte dat door het midden van een rib gaat. Normaal gesproken snijd je geen rib. In mijn plan is het uitgebroed. Hoe kunnen we het niet knippen? Ik denk dat je de rib in de 3D op een heel specifieke manier moet maken, zodat Creo erkent dat hij niet gesneden mag worden...  

Dank u voor uw hulp.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Er is hier een tutorial die deze vraag beantwoordt:

http://learningexchange.ptc.com/tutorial/3227/how-to-avoid-the-hatching-of-the-rib-when-the-cross-section-passes-through-the-rib-feature

Je moet je gratis registreren om toegang te krijgen.

Of deze link gaat er ook over:

http://www.synthx.com/tom/sy_tip_9804.htm

1 like

Dank je wel Lucas,

Ik was naar deze site gegaan, maar ik had deze tutorial niet gevonden. Aan de andere kant stelt deze tutorial me een beetje teleur, ik vind dat het een beetje een bricole is: ze maken een rib in de 3D. Gebruik het in de tekening om een rechte lijn op het profiel van de rib te trekken.

Verwijdert de rib in de 3 D: de arcering van de rib verdwijnt. Alleen de lijn die gesierd is, blijft over. Ik vind het een gemiddelde techniek uit een tutorial gemaakt door PTC!

Visueel hebben we de truc, maar er is niet langer de rib in de 3D. Als we de def willen evolueren, zal deze zeker niet volgen. Ik zal er nog een keer naar zoeken, maar toch bedankt.

Vriendelijke groeten

Hallo

Is er in het menu dat verschijnt als je een onderdeel wilt uitsluiten van arcering, niet ook een optie voor functies?

Ik ben niet aan het werk, dus geen mogelijkheid om sorry te controleren

2 likes
Van wat ik heb gezien, is het niet mogelijk om een functie uit te sluiten. We zouden dus een assemblage moeten maken met de rib in stukken om deze te kunnen uitsluiten. Het kan dus alleen met doe-het-zelf...
1 like

nee, ik weet dat er een manier is om het te doen (al gedaan, lijkt me), maar ik heb geen Creo voor maandag!

1 like

Hallo

Nou, ik moet gedroomd hebben, sorry. Afgezien van de doe-het-zelf-tutorial die je hebt gevonden, is er een manier om je hele snit te verschuiven of, lokaal, als dat mogelijk is

1 like

Hallo

Er is een klein trucje mogelijk door een goede 3D te behouden.

1 - Op de tekening moet u de dwarsdoorsnede selecteren en deze omzetten in 2D-entiteiten.

2 - In het tabblad Schets moet u de arceringslijnen verwijderen.

3 - Selecteer de omtrek die u wilt arceren en voer Arcering/Vulling uit.

Zie bijgevoegde afbeeldingen gemaakt onder Wildfire 5. De opties moeten beschikbaar zijn onder Creo.

Het is mogelijk om stap 2 niet uit te voeren als u in de basisweergave de snede niet hebt gemaakt. Dit is alleen om de pijlen op te halen en tekst te knippen.

Of de mogelijkheid om de streken eenvoudig aan te passen, maar in dit geval wordt het niet langer afgehandeld bij kruisarcering.

S.B

hachure.jpg
1 like

Hallo

Sorry dat ik de post naar buiten breng, maar ik heb dit probleem onder "autodesk inventor"!

Kan iemand mij alstublieft een verduidelijking geven?

Bij voorbaat dank