Hallo
Ben je ooit in catia v5 een schets tegengekomen (cf. schets.1, schets.2, schets3 en schets.4) met dit pictogram?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Vriendelijke groeten.
André Montéra
Hallo
Ben je ooit in catia v5 een schets tegengekomen (cf. schets.1, schets.2, schets3 en schets.4) met dit pictogram?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Vriendelijke groeten.
André Montéra
Hallo ja op mijn exemplaar de verschillende soorten
Hallo
Bedankt voor het antwoord, ik kende de klassieke schetsen, die met een kopie van een link of geïsoleerd, maar absoluut niet de glijdende of gepositioneerde.
Waarom worden ze gebruikt?
Nogmaals bedankt voor het antwoord.
Vriendelijke groeten.
André Montéra
Slippery is degene die je klassiek noemt, het is de standaard.
De schets wordt op de selectie geplaatst (een plat oppervlak of een vlak), de oorsprong komt overeen met de normale projectie van de oorsprong van de CATPart op de geselecteerde ondersteuning, de oriëntatie van de H- en V-assen is afhankelijk van de positie van de steun.
Kortom, je weet niets over de oorsprong en oriëntatie van deze assen, het is CATIA die het doet.
Gepositioneerd , moet je de chevron van de schetswerkbalk openen om er toegang toe te krijgen , deze bevindt zich eronder.
In tegenstelling tot een glijdende schets, kunt u in het geopende venster de ondersteuning selecteren, vervolgens de oorsprong en ten slotte een richting met deze drie elementen , u beslist waar en hoe u de schetsmarkering plaatst.
Ik laat je kijken naar de tutorial Gepositioneerde schets
EDIT: een bestaande schuifschets kan worden omgezet in een gepositioneerde schets en vice versa
Klik met de rechtermuisknop op Schets / Schetsobject / Schetsmedia bewerken.