"Geel uitroepteken" pictogram in het ePDM-tabblad van SolidWorks

Hoi allemaal 

Wat is het pictogram "geel uitroepteken" in het ePDM-tabblad van SolidWorks?

Bedankt!

Aurélien

Hallo

A priori is het wanneer een assemblage verwijst naar delen van een oude versie.

Om gezien te worden om dit onderdeel bij te werken (gebruik de nieuwste versie van de kist).

1 like

Hoi .PL,

Nou, ik heb geprobeerd de nieuwste versie te krijgen, maar niets helpt!

Ik werk niet met EPDM, dus gewoon een gok. Maar het kan niet zijn om te waarschuwen dat de ruimte open is op een andere werkplek (alleen-lezen of vol)?

Of misschien een cirkelverwijzing?

@coin37coin, nagekeken! Maar nee, ik ben op dit moment de enige op de ePDM-basis.

En in termen van cyclische verwijzingen dient dit stuk mij alleen als een "decor", geen enkel ander stuk verwijst ernaar

@Aurélien, in welke versie van EPDM zit je?

Hier is de woordenlijst met pictogrammen voor EPDM 2015 (EDIT WorkGroup icons!)

http://help.solidworks.com/2015/french/solidworks/pdmworks/r_document_status_icons_wpdm.htm

De gele cirkel is er niet, zit je in een andere versie?

1 like

Wordt dit document niet uitgecheckt door een andere gebruiker? Of in je eentje op een andere klus?

Om te zien of je hier meer info vindt:

https://forum.solidworks.com/thread/97657

Ik heb alleen het forum doorgebladerd, maar ze praten wel over een oudere versie.

1 like

@Benoit.LF, ik ben op ePDM 2015 en ik ben SW 2014 aan het testen.

Je stuurde me de Workgroup PDM-pictogrammen, misschien zijn ze anders dan ePDM?

@PL, ik ga door de post!

Oeps... Ik heb een Google-zoekopdracht gedaan zonder meer te controleren. Alle andere iconen zijn hetzelfde!

Nee, nee, alle onderdelen zijn in ePDM! 

En als ik met de rechtermuisknop klik - Openen, wordt het bestand geopend dat in ePDM staat

1 like

Ik gebruik ook geen EPDM, maar het is geen herbouwfout in de kamer?

Een slechte functie of een ander defect in de ruimte?

1 like

Nou, als ik de kamer in kwestie open, heeft het geen probleem

Hallo

Alles is hier: http://help.solidworks.com/2015/French/EnterprisePDM/FileExplorer/r_EPDM_Add_in_Task_Pane.htm?id=1de52d89a776498ea1c406aa4cab81d9#Pg0

@+

2 likes

En het heeft niets te maken met de nomencalture?

@Coyote, je link werkt niet.

Hallo

Wat betreft de betekenis van de pictogrammen, ik denk dat alles al gezegd is. Ik heb dit pictogram maar ik let er niet meer op, hetzelfde onderdeel dat in 2 sets wordt gebruikt, verschijnt met het pictogram in de ene set en zonder het pictogram in de andere.

icone_epdm.jpg
2 likes

Volgens de help betekent het pictogram: "De versie van het bestand waarnaar wordt verwezen door het bovenliggende bestand is niet de meest recente versie." Dit overlapt goed met de link van Lucas.

Dus in jouw geval is je assembly opgeslagen met een oudere versie dan de huidige "ensemble-test.sldprt" component, maar in je lokale cache heb je de nieuwste versie (logo is gelijk aan grijs).

3 likes

Bedankt allemaal, ga uitzoeken waarom, maar vanmorgen is alles weer normaal, terwijl ik gisteravond nog steeds het probleem had. Mysterie van computers? Server probleem?

Je had in ieder geval gelijk!

.PL je de snelste was, ook al hield ik koppig vol dat het probleem daar niet vandaan kwam:)!  

Of, een andere verklaring is dat mijn lokale versie de meest recente is, maar niet op de archiefserver! Kijk of de archiefserver de kamer niet 's nachts heeft bijgewerkt (en in dat geval zou het nog steeds raar zijn) 

Maar het is een beetje zoals "Download de nieuwste versie", je krijgt de nieuwste versie van de archiefserver, maar niet de lokale (nee, ik ben niet zo voor de gek gehouden.... :) )

Heeft u uw assembly gisteravond niet gearchiveerd, nadat u deze hebt opgeslagen ? Als dat het geval is, is uw assembly bijgewerkt als de versie van uw onderdeel om de versie te gebruiken die in uw cache stond, dus de laatste. Dus geen geel bord meer.

Als je een nieuwer deel in je cache had gehad dan op de server, had je de groene pijl omhoog gehad in plaats van de grijze gelijke.

Wat betreft de nachtupdate, toen ik op 2 servers werkte, zodra ik een onderdeel aanriep dat 's nachts niet was bijgewerkt (nieuw onderdeel of verzoek om de nieuwste versie), werd de overdracht direct gedaan.