Hallo, ik heb een schets geïmporteerd van een dxf, het is een voertuigchassis. De schets zit vol met fouten, ik wil het niet repareren omdat het te vervelend en nutteloos voor mij is, ik zou ze gewoon willen negeren (het foutpictogram laten verdwijnen) om te voorkomen dat dit lelijke paneel vergezeld gaat van een bericht in alle assemblages die dit onderdeel zullen bevatten. Versie SW2012
Zie bijgevoegde foto
Ik heb geen toegang tot een YouTube-tutorial of andere video (verboden bij volmacht)
Maar als je schetsfouten hebt, moet je ze oplossen als je het paneel niet meer wilt zien dat er een fout is
Repareer de schets
De tool Schets repareren vindt schetsfouten en repareert deze in sommige gevallen.
Klik op Hulpmiddelen > Hulpmiddelen voor schetsen > Schets herstellen.
Schetsreparaties automatisch repareren:
Kleine schetsentiteiten (entiteiten met een tekenreekslengte die kleiner is dan twee keer de waarde van het maximale interval)
Repair Sketch verwijdert ze uit de schets.
Overlappende schetslijnen en bogen
Repair the sketch voegt ze samen tot één entiteit.
De tool Schets herstellen markeert deze fouten en biedt foutbeschrijvingen:
Schets hiaten of overlappingen van entiteiten die kleiner zijn dan de maximale intervalwaarde die is opgegeven in Schets herstellen
Intervallen of overlappingen die deze waarde overschrijden, worden als opzettelijk beschouwd.
Elk punt dat door drie of meer entiteiten wordt gedeeld
Als het systeem dit soort fouten vindt, kunt u deze in de schets corrigeren.
Dialoogvenster Schets herstellen
Geef intervallen weer die kleiner zijn dan de maximale waarde die een interval- of overlappingsfout bepaalt. Intervallen of overlappingen die deze waarde overschrijden, worden als opzettelijk beschouwd. VernieuwenReparatieschets opnieuw uitvoeren. Als u deze schets hebt bijgewerkt, klikt u op Vernieuwen om te controleren of u eerdere fouten hebt opgelost of om nieuwe fouten te zoeken. voorgaandGa verder met een andere fout. Volgend Verberg vergrootglas/Schakel het vergrootglas uit om de fout in de schets te markeren. Zie Het vergrootglas gebruiken voor meer informatie. Bekijk vergrootglas
Je moet de schets repareren om alle fouten en entiteiten te verwijderen die zijn hersteld van je dxf (moed!). Verwijder dan alle wiebelige, foutieve relaties enz ... Dan, zoals Benoit zei, repareer je al je schetsen of je laat het onder dwang (het is aan jou!).
Geef intervallen weer die kleiner zijn dan de maximale waarde die een interval- of overlappingsfout bepaalt. Intervallen of overlappingen die deze waarde overschrijden, worden als opzettelijk beschouwd. VernieuwenReparatieschets opnieuw uitvoeren. Als u deze schets hebt bijgewerkt, klikt u op Vernieuwen om te controleren of u eerdere fouten hebt opgelost of om nieuwe fouten te zoeken. voorgaandGa verder met een andere fout. Volgend Verberg vergrootglas/Schakel het vergrootglas uit om de fout in de schets te markeren. Zie Het vergrootglas gebruiken voor meer informatie. Bekijk vergrootglas
Als het is geïmporteerd uit een DWG, denk ik dat er geen relatie is!
De fouten zouden dan voortkomen uit het feit dat er meerdere gesloten of open contouren zijn: een eenvoudige oplossing zou dan zijn om alle lijnen over te laten lopen in constructielijnen (als dit geen probleem vormt voor het ontwerp):
selecteer alles met de muis en vink vervolgens "Voor de bouw" aan in de vastgoedbeheerder aan de linkerkant.
@Lucas, op dit moment is de schets niet toegewezen aan een object, dus meerdere open of gesloten contouren mogen niet in de weg zitten (genereert geen fouten).
@FDUMOULIN: als alles wat je tot nu toe aangeboden hebt gekregen niet werkt, klik dan met de rechtermuisknop op "Wat is er mis" op je schets en maak een printscreen.
Zoals je kunt zien op de schermafbeelding, heb ik meer dan 3000 fouten om op te lossen, ik zie deze tool me niet slechts één van de fouten repareren, het laat ze gewoon aan mij zien, ik kan er doorheen scrollen en dat is alles. Ik kan geen 3000 fouten één voor één herstellen. Door het interval tussen 2 punten terug te brengen naar .00015 kom ik uit op 500 fouten. Bovendien, als ik het raam verlaat en terugkom, wordt het interval weer ingesteld op 4,3 mm en 3000 fouten.
Voor Benoit:
Ik heb geen schetsrelaties, ik heb ze allemaal verwijderd
@FDUMOULIN: als alles wat je tot nu toe aangeboden hebt gekregen niet werkt, klik dan met de rechtermuisknop op "Wat is er mis" op je schets en maak een printscreen.
Ik wil het niet extruderen, ik heb alleen de schets nodig, ik sla het op in stukjes en basta, zoals ik al zei in het eerste bericht, mijn wens is niet om te repareren, maar om het foutpaneel te laten verdwijnen, dat is alles. Lucas vertelt me dat het niet mogelijk is.
Voor Lucas:
Ik zou het niet erg vinden om over te schakelen naar de bouwlijn, maar zoals je kunt zien op de bijlage, wanneer je meerdere of alle lijnen selecteert, wordt het vinkje grijs weergegeven, ik heb echt pech.
Het is me gelukt om alles over te schakelen naar de bouwlijn, de doos die de schets repareert vindt me geen enkel probleem meer, maar het verdomde paneel is er nog steeds. (zie bijlage) Ik denk dat de wortelen gaar zijn