Hallo
Ik werk in industrieel ontwerp op solidworks en ik moet een afneembare plaat op ehmki-profielen leggen en ik wordt gevraagd om een tegenvouw op het plaatwerk te maken om te voorkomen dat het vervormt als er druk op wordt uitgeoefend, maar is er een verschil tussen een bocht en een tegenvouw op een plaatwerk?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
tole.png
De makkelijkste manier is om de persoon die je gevraagd heeft om een tegenvouw te maken. De nuances van de Franse taal zijn zo groot dat het niet gemakkelijk is om te beoordelen wat in uw geval een tegenvouw is.
Voor mij is er geen verschil, tenzij het weer een vouw op een vouw is? (Tegenvouw)
2 likes
Hallo
Ja, het is een terugkeer om de gebogen plaat te verstevigen; In jouw voorbeeld denk ik dat de persoon een kamer wil hebben met nog twee vouwen naar de binnenkant van de kamer of naar buiten om het te verstijven.
3 likes
Hallo @tous
Ik ben er niet tegen ;-)
Voor mij is het een geplette vouw die moet worden toegevoegd aan de kleine vouw van 90°
Zie: http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_SM_HEM.htm Merk op dat het naast versteviging wordt gebruikt om snijwonden te voorkomen als de rand toegankelijk is: bijvoorbeeld brievenbusflappen.
Vriendelijke groeten
1 like
Aangezien plaatwerkprofessionals geen eenduidig antwoord hebben, zal ik mijn stuk geven: voor mij is een tegenvouw eerder een vouw die in de andere richting wordt gemaakt (zoals het maken van een S).
1 like