Hallo, Allereerst wil ik erop wijzen dat ik bijna nooit Excel gebruik, dus mijn kennis is zeer beperkt.
Laat me mijn probleem uitleggen (zie bijlage): ik zou graag een vergelijking vinden om de dimensies van "input hauteur@bouche" te definiëren op basis van drie variabelen ("straal vis@vis"; "input Diamètre@bouche"; "Hoek Vis@Vis")
De delen waar ik aan werk zijn conische delen. Vroeger werkte ik aan cilindrische onderdelen, dus ik had dit probleem niet, ik moest gewoon een standaardvergelijking gebruiken: =SI(ET(K3=109.5; H3<25); 255;SI(ET(K3=109.5; H3<30); 320)) ect... Het was vrij eenvoudig, maar aangezien ik nu 3 variabelen moet gebruiken, heb ik geen idee hoe ik dat moet doen.
Als mijn probleem slecht wordt uitgelegd of als je vragen hebt, aarzel dan niet!
Ik gebruik Solidworks2018 en office 635
PS: Let niet op de namen van mijn stukken, ze zijn niet altijd goed benoemd, (bijvoorbeeld "ingang Dimètre@bouche" is eigenlijk de straal ^^ Mijn organisatie is bij benadering
Misschien zou het met de kamer duidelijker zijn? Of een diagram met wat je als resultaat wilt krijgen en uit welke variabelen, want dit is Chinees voor mij...
Geef ons één of 2 voorbeelden en dan kunnen we je misschien helpen.
Kortom, ik zou iets willen doen als: Als de straal van de schroef X is, de straal van de mond X is en de hoek van de schroef X is, dan is de hoogte X (X is elke waarde)
Het is een beetje alsof ik in mijn "EN"-functie 3 variabelen zou willen invoeren in plaats van twee,
Om de vergelijking uit mijn bericht te gebruiken: =SI(ET(K3=109.5; H3<25; C3=109,5); 255;SI(ET(K3=109.5; H3<30; C3=109,5); 320)) eigenlijk zou ik dit graag willen doen, maar het is niet mogelijk met deze functie, tenminste, ik heb geen manier gevonden om het te doen
Je kunt gewoon een argument toevoegen aan je basisfunctie, nou het lijkt mij dat als het voor twee werkt, het voor drie werkt.
Aan de andere kant moet je letten op de volgorde van de argumenten, je kunt ook door een buffercel gaan, die een Y definieert volgens de schroefstraal R en de mondingsstraal P. Dit stelt ons in staat om slechts twee argumenten te hebben voor de laatste functie.
Het kan ook iets 'leesbaarder' zijn als een van je metgezellen achter je passeert, in plaats van een cel met een formule van 3 km...
Ik had het al geprobeerd, maar ik probeerde het gewoon nog een keer, je weet maar nooit.
Het werkt om de een of andere reden niet. Inderdaad, wanneer ik mijn vergelijking invoer, verschijnt er een klein venster dat me vertelt dat ik meer dan 2 argumenten kan plaatsen, maar ik weet niet waarom, wanneer ik mijn vergelijking valideer, deze automatisch wordt gecorrigeerd door een kleine ster voor mijn werkelijke waarde te plaatsen en vervolgens in mijn cel "#CHAMP!" weer te geven.
Controleer het schrijven van uw "SI" -functie en deze argumenten, ik heb de indruk dat er vermenging is in het decimaalteken, u zet een punt in uw formule terwijl het een komma in uw cel is (109,5 voor 109,5 bijvoorbeeld) en het is hetzelfde in de formule die u hierboven geeft, dus het creëert een fout in Excel.