Voor een onderzoek moet ik een schroef implanteren met linkse en rechtse schroefdraad aan de uiteinden.
Deze schroef moet aan het vaste deel worden bevestigd (met behoud van de rotatie) en moet twee bewegende delen verplaatsen die zich aan weerszijden van het vaste frame bevinden.
Elk deel zal op een gecoördineerde manier geschreven moeten worden, maar daar gaat het mij niet om.
Omdat ik nog nooit zo'n systeem heb gemaakt, vraag ik me af hoe ik deze schroef moet implanteren.
Ik denk erover om een schouder in het midden van de schroef te maken, twee lagers te plaatsen en aan elke kant van mijn boring (in het vaste deel natuurlijk) met flenzen te sluiten.
Daarna hoef je alleen nog maar de 2 elementen tegelijkertijd aan de zijkanten te schroeven en dat is alles. (om buigen te voorkomen, wordt een tweede as geïmplanteerd)
Wat vind jij van deze oplossing? Lijkt dit u allemaal correct of is er een andere manier om een schroef van dit type te implanteren?
Oh ik begreep het, de vraag ging over de mechanische oplossing!
Het is inderdaad een goede oplossing. In ons bedrijf gebruiken we echter 2 verschillende schroeven voor een kwestie van kosten: het bewerken van 2 tegengestelde schroefdraad op een enkele schroef kost aanzienlijk meer!
Een centraal lager met een set lagers en gemonteerde ringen of een moer met pennen maakt rotatie mogelijk.
In feite worden beide delen gebruikt om materiaal samen te persen terwijl het heet is.
Er zal een soort "trechter" worden gemaakt door 2 afschuiningen bij de ingang (één afschuining op elk bewegend deel), vandaar de buiging die wordt gegenereerd door de krachten die op de afschuiningen worden uitgeoefend.
Daarna heb ik een heel dempingssysteem te doen...
Maar voor de lay-out begin ik met mijn idee door mijn hele set in een boring te plaatsen, die de rol van bescherming zal spelen.
Voor het monteren van de schroef lijkt het een goede oplossing.
Aan de andere kant, om de montage van de bewegende delen aan de zijkanten te vereenvoudigen, lijkt het mij veiliger om er flensmoeren op te plaatsen (bijv. http://www.michaud-chailly.fr/ecrou-flasque-perce-vis-trapezoidale-b4-01-03-10/ ). Op die manier benader je een element, je past de positie aan en je bevestigt de moer en dan begin je opnieuw aan de andere kant om symmetrisch te zijn. En wat meer is, het is gemakkelijker te vervangen als het versleten is.
Aan de andere kant, let op het onderwerp van de as die het buigen moet beperken. Als ik het systeem goed begrijp, zullen er krachten in de as van deze boom zijn die niet gestopt zullen worden. Er is dus nog steeds een risico om vast te lopen. Of is dat wat je demping noemt?
Het is misschien niet nodig, maar let op de symmetrie van de positionering van de twee moeren ten opzichte van het lager: het begin van de tappen en draden is nooit hoekig gericht.