We hebben assemblages in DXF 3D-formaat. We willen ze importeren in SolidWorks.
Wanneer u echter een 3D DXF opent in SolidWorks en vervolgens "de 3D-modelschetsen importeert". De gemaakte assemblage heeft alleen lege onderdelen.
We probeerden stuk voor stuk opnieuw op te leggen en de assemblage opnieuw te openen met de juiste onderdelen. Maar dit werkt niet, de oorsprong van de onderdelen verandert en de assemblage heeft helemaal niet meer zijn oorspronkelijke vorm.
Vervolgens hebben we de methode "MDT importeren – Mechanisch DeskTop" uit deze tutorial geprobeerd. Maar er gebeurt niets.
Moet ik de originele versie van Mechanical Desktop opnieuw installeren?
Alleen het importeren van onderdelen is geen probleem.
Ik ben op zoek naar een oplossing om de assemblage te herstellen. Natuurlijk kan ik weer in elkaar zetten, maar aangezien heb ik geen plan. Ik weet niet hoe...
Hallo
Op het moment van importeren moet u "3D-curve of model" aanvinken en de 3D-schetsen niet importeren.
Uit het geheugen is dit de tweede optie van het tweede deel in de import.
edit: oeps ik had je zeefdruk niet gezien, dus het probleem kan komen van het feit dat het MDT is
@+
Ik begrijp het niet helemaal. Bedoel je dat je de onderdelen moet maken en dan de coördinaten van elk van hen uit de lege assemblage moet halen om ze in elkaar te zetten?
Ik denk dat het niet zal werken, omdat het resultaat zal overeenkomen met wat ik krijg door de onderdelen één voor één opnieuw te maken en de lege bestanden te vervangen. Als ik de assemblage open, is deze "ontploft".
Ik laat het aan anderen over om de verschillen tussen de versies uit te leggen, maar ik denk dat er geen problemen zouden moeten zijn door een licentie opnieuw te installeren en de assembly in een neutraal formaat te exporteren.
Wel moet de assemblage compatibel zijn met de software (versie per jaar).
Een oplossing zou zijn om het geheel met de "lege" onderdelen op te slaan en vervolgens te sluiten.
Importeer vervolgens elk onderdeel één voor één om de onderdelen waaruit de assemblage bestaat te vervangen (overschrijven).
Door het geheel opnieuw te openen, zou het er correct uit moeten zien: wees voorzichtig om alle onderdelen te repareren, er zijn over het algemeen geen beperkingen!
Dat is wat ik uitlegde in mijn vraag: "We hebben geprobeerd om stukje bij beetje opnieuw op te leggen en de assemblage opnieuw te openen met de juiste onderdelen. Maar dit werkt niet, de herkomst van de onderdelen verandert en de assemblage heeft helemaal niet meer zijn oorspronkelijke vorm."
En wat ik met Jose heb beschreven: "(...)de stukken één voor één opnieuw maken en de lege bestanden terugplaatsen. Als ik de assemblage open, is deze "ontploft"."
Zoals ik al zei in mijn vraag toen ik de "Import MDT – Mechanical DeskTop" gegevens probeerde. MDT probeert te openen, maar niets meer in het SolidWorks-venster...
Vervolgens exporteer je het in SAT (exportfunctie om in het opdrachtvenster te typen) en selecteer je de solids
Als het werkt, lees dan de SAT opnieuw met SW
Uit mijn hoofd denk ik dat hij meerdere lichamen in dezelfde kamer creëert
Als u een assemblage wilt, kunt u vervolgens de split-functie (automatisch) gebruiken en de assemblage maken vanuit de split-functie (rechterknop op de functie)
Een domme vraag, maar is het basisbestand getest onder Mechanical?
Het is nog steeds raar dat geen van de hierboven genoemde oplossingen werkt.
Normaal gesproken opent het geheel op het oppervlak, zeker zonder enige beperking, maar opent toch en bevat oppervlakte-elementen die opnieuw moeten worden gespannen.
In dit geval opent het ofwel niets (lege montage) of op een wanordelijke manier als de onderdelen vooraf zijn geregistreerd.
Ik weet niet zeker welke versie van Autocad is gebruikt om het bestand te maken.
Ik heb het geprobeerd met een proefversie van mechanisch, maar ik kan het niet exporteren in een formaat waarmee het kan worden geopend met SolidWorks.
Als ik de SAT-export probeer, heb ik hetzelfde probleem als met Draftsight. Een foutmelding vertelt me dat er geen objecten, lichamen, enz.; is geselecteerd
Dus misschien moeten we de assemblage opnieuw openen op een iets recenter Autocad om opnieuw op te slaan in DXF of zelfs STEP indien mogelijk en het zou weer normaal moeten worden:)