Hallo, wanneer u het bestand opent met Solid, wordt u gevraagd hoe u het bestand wilt openen. Vervolgens wordt er een tweede venster geopend waarin je linksboven "Geïmporteerde gegevenseenheden!" hebt.
Aan de andere kant importeer ik de dwg als regels.
Om te zien of de DWG in mm of inches is, kunt u deze openen in eDrawing en een meting uitvoeren. Van mijn kant wordt een DWG-bestand in mm gemaakt op Autocad gevonden in inches wanneer ik het open in eDrawing, terwijl een ander DWG-bestand in mm gemaakt door SW wordt gevonden in mm wanneer ik het open in eDrawing. Het importeren van het bestand uit Autocad gebeurt standaard in inches in SW, terwijl die uit SW standaard in mm wordt gedaan, ingewikkeld allemaal!!
Wijzigt u andere waarden bij het importeren van uw DWG-bestanden in SW, zoals bijvoorbeeld formaat en schaal?
Als u de optie waarmee u het invoegen van een dwg in mm in Solidworks kunt forceren, niet kunt vinden, dan is er de macro-oplossing waarmee u dit kunt doen. Hier is een klein voorbeeld van een macro die systematisch uw dwg in mm moet importeren en ook uw dwg op het blad moet centreren.