Importeer dxf en dwg standaard in millimeters

Hallo

Ik wil mijn bestanden standaard dxf of dwg in millimeters importeren .

Systematisch wordt dit gedaan in inches en ik moet elk tabblad veranderen zodat het goed gaat.

Vervelend en zonder toegevoegde waarde.

Is er een manier om deze instelling te wijzigen?

Bij voorbaat dank.

capture.jpg

Wat zijn uw eenheden voor onderdelen en MEP's in solidworks, als het in inches is, is het normaal dat de export in inches is.

(menu Tool/Option en vervolgens tabblad Document/Unit Option)

2 likes

Net als onze vriend @ sbadenis

Je hebt het over het importeren van DXF- of DWG-bestanden

Kortom, hoe zien deze bestanden eruit in inches in millimeters ?

@+ ;-)

PS:

En via de solidworks configues zit je in welke unit?

2 likes

Mijn originele bestanden zijn in mm

1 like

En je SW in wat standaard?

Zie deze link

Documenteigenschappen - Eenheden

Specificeer de eigenschappen van de eenheden op documentniveau. Beschikbaar voor alle soorten documenten.

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/hidd_options_units_new.htm

Bekijk deze video

https://www.youtube.com/watch?v=1IHgqxOs46s

@+ ;-)

1 like

Controleert de eenheden op het onderdeel of de assemblage en ook op de MEP.

Anders misschien in de dwg-exportopties, maar in de 2016-versie heb ik zoiets niet.

Anders importeer je de dwg/dxf in welke software? Zou het niet de optie of het standaardplan zijn waarin u uw dwg importeert die in inch zou zijn?

2 likes

Ik ga al deze opties controleren.

Bedankt voor de antwoorden

Hallo, wanneer u het bestand opent met Solid, wordt u gevraagd hoe u het bestand wilt openen. Vervolgens wordt er een tweede venster geopend waarin je linksboven "Geïmporteerde gegevenseenheden!" hebt.

Aan de andere kant importeer ik de dwg als regels.

Cdt

capture.png
1 like

Hallo

Welke software hebben uw DWG-bestanden gemaakt?

Om te zien of de DWG in mm of inches is, kunt u deze openen in eDrawing en een meting uitvoeren. Van mijn kant wordt een DWG-bestand in mm gemaakt op Autocad gevonden in inches wanneer ik het open in eDrawing, terwijl een ander DWG-bestand in mm gemaakt door SW wordt gevonden in mm wanneer ik het open in eDrawing. Het importeren van het bestand uit Autocad gebeurt standaard in inches in SW, terwijl die uit SW standaard in mm wordt gedaan, ingewikkeld allemaal!!

Wijzigt u andere waarden bij het importeren van uw DWG-bestanden in SW, zoals bijvoorbeeld formaat en schaal?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Als u de optie waarmee u het invoegen van een dwg in mm in Solidworks kunt forceren, niet kunt vinden, dan is er de macro-oplossing waarmee u dit kunt doen. Hier is een klein voorbeeld van een macro die systematisch uw dwg in mm moet importeren en ook uw dwg op het blad moet centreren.

Er is meer informatie over http://help.solidworks.com/2017/english/api/sldworksapi/solidworks.interop.sldworks~solidworks.interop.sldworks.isldworks~loadfile4.html.

Vriendelijke groeten

macroloaddwg_.swp
1 like