Virtueel CVD-bestand importeren in een tekening

Hallo

We maken al een tijdje gebruik van SW PDM enterprise en we hebben al onze instellingen gebaseerd op de volgende regel: alle informatie (eigenschappen) worden gedragen door het 3D-bestand en vervolgens overgebracht naar het 2D-bestand. Inderdaad, tot nu toe hadden we systematisch een 3D, voor elk onderdeel van de database.

De 2D-bestandskaart was daarom volledig alleen-lezen.

We hebben echter verschillende recente gevallen gehad waarin we een 2D zonder 3D moesten maken (bijvoorbeeld het importeren van een leveranciersplan in een SW-tekening). Maar het maakt niet uit).

Het probleem is: hoe voer je eigenschappen in deze 2D's in?

We hebben de volgende gevallen geprobeerd:

- Voer eigenschappen met de hand in de woninglijst in. Niet acceptabel: gebruikers maken regelmatig typefouten op de namen van eigenschappen, en dit zijn vaak oude bestanden, dus het is niet mogelijk om het documentsjabloon. risico om te vergeten een woning in te vullen, zeer slechte gewoonte om hen te laten weten dat we de wijziging in het plan willen vermijden (de gegevens moeten uit 3D komen).

- Gebruik een eigenschappenmasker: veel ergonomischer, corrigeert de meeste van de eerder genoemde defecten, maar blijft het grote probleem: stelt u in staat om elk 2D-vliegtuig onafhankelijk van de 3D aan te passen, wat we in het algemeen proberen te voorkomen.

- Gebruik een virtueel 3D-bestand (. CVD). Het plan is dus gekoppeld aan een 3D (virtueel), waardoor het plan niet direct wordt gewijzigd, en het mogelijk is om de referentie in een nomenclatuur (bonus!) te genereren, zelfs zonder een 3D-volume. Het maken van het bestand is geen probleem, het instellen ook niet, maar hoe haal je je informatie op in een 2D? Dat is waar we zijn.

Enig idee?

Hallo

Waarom gebruikt u geen 3D-bestand dat leeg is van volume maar met de extensie sldprt of sldasm?

Dit maakt het mogelijk om de eigenschappen te porten, te integreren in een Epdm-nomenclatuur (zelfs SW) en later volume toe te voegen als een visual nodig is.

En als bonus verandert het niets aan de bestaande procedures en gewoonten.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @d.roger

Een kwestie van pure intellectuele nieuwsgierigheid

Ik weet niet of EPDM je toestaat om dit te doen, maar tot nu toe worden de MEP-bestanden -als ik eindelijk begreep hoe SW werkt- altijd gesynchroniseerd (bijgewerkt) voor elke wijziging van PART naar MEP en vice versa.

Hoe zorg je er in dit geval voor dat het lege bestand het MEP-bestand niet bijwerkt en dus alles uit het MEP-bestand verwijdert.

Fijne dag
Vriendelijke groeten

Hallo @Zozo_mp,

Als we bedenken dat het 2D-plan al geen 3D-model heeft, komt dat omdat het al niet is bijgewerkt, dus:
- Ofwel is het geïmporteerde plan een ander vliegtuig dan een slddrw en daar, geen probleem, de 2D zal niet updaten in vergelijking met de 3D omdat er geen link is tussen de 2. Als het een dwg is, voeg je deze in een nieuwe slddrw-tekening van je 3D in, de eigenschappen volgen vanzelf naar de 2D.
- Ofwel is het plan een slddrw geregistreerd als een vrijstaande tekening en bestaat het risico dat de 2D wordt bijgewerkt ten opzichte van de 3D als deze 3D dezelfde naam heeft als degene die is gebruikt om de tekening te maken, dus moet u een andere 3D-bestandsnaam invoeren. Van daaruit, als u wilt dat de eigenschappen van de 3D naar beneden gaan in het 2D-vlak, hoeft u alleen maar een nieuwe weergave van dit 3D-bestand in de tekening in te voegen (een weergave die u kunt verbergen als u ooit volume in de 3D plaatst) en de eigenschappen naar deze nieuwe weergave verwijzen in de eigenschappen van het blad zoals in de onderstaande afbeelding.

Vriendelijke groeten

2 likes

@Zozo_mp: in feite overschrijft het lege 3D-model niets (u kunt meerdere 3D-bestanden laten aanroepen door een Europarlementariër), het zal alleen de eigenschappen leveren, zelfs als u een verborgen weergave gebruikt.

Door de redenering tot het einde door te trekken, kunnen we de tekening van de leverancier importeren in de 3D (schetsafbeelding).

2 likes

@ Stefbeno en D.Roger

Dank u voor uw twee zeerduidelijke en zeer goed beargumenteerde en toegelichte antwoorden. Het is eigenlijk logisch, maar ik doe niet zulke geavanceerde dingen: maar het is heel interessant om al deze mogelijkheden te zien die beantwoorden aan veel industriële beperkingen en gevallen van organisatie en relaties tussen de spelers.

Vriendelijke groeten

Zoals vaak het geval is, is het het eenvoudigste antwoord dat het beste werkt.... Voor één keer heb ik mijn leven onnodig ingewikkeld gemaakt.

Dank u allen voor uw antwoorden, dus ik vertrek met een lege kamer, die later kan worden ingevuld. Na het testen werkt het perfect!