Hallo
Bij het importeren van een *.step bestand krijg ik bij elke lichaamscreatie de melding "de body heeft geen geldige visualisatiekubus"
Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat dank
Hallo
Bij het importeren van een *.step bestand krijg ik bij elke lichaamscreatie de melding "de body heeft geen geldige visualisatiekubus"
Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat dank
Hallo;
Welke versie van Solidworks?
Worden lichamen nog geïmporteerd Voordat ik deze foutmelding zie?
Is de optie 3D-interconnectie ingeschakeld? (Optie / Importeren)

Om ook te controleren (maar hier weet ik het helemaal niet zeker, maar dit zijn de enige verwijzingen naar de visualisatiekubus die ik in Solidworks 2022 heb gevonden...)
In de documentopties: Gelaste constructie, wat zijn uw instellingen?
Hallo @Maclane
2023
Carrosserieën worden niet geïmporteerd
Interconnect ingeschakeld
En de regalges op de visualisatiekubus identiek aan de screenshoot hierboven.
… Ik zal beginnen met het uitschakelen van de 3D-interconnect...
Voer vervolgens opnieuw een importtest uit.
Dan vraag ik me af wat het bestandstype * is. Stap.
Normaal gesproken zou je in staat moeten zijn om de Stap te bewerken in de Windows bocNote (of beter met Notepad++).
=> In de eerste regels moet het type van de stap verschijnen, evenals de naam van de software waaruit deze is geëxtraheerd. (dit geeft vaak aanwijzingen over de kwaliteit van de export...).
Omdat het importeren al was voltooid, moest er een klein bestand met de naam " theFileNameStep.err " worden gemaakt. Ook dit bestand kan met een kladblok worden bewerkt om een nauwkeuriger idee te krijgen van de mislukte entiteiten...
Heeft u in uw gelaste constructiedeel sjabloon niet standaard in uw sjablonen invoegen?
Controleer ook uw opties, test door een van de twee vakjes uit te schakelen.

Bij het importeren van de STEP in een kamer en alle lichamen, wordt deze verwerkt door een visualisatiekubus. Je verwijdert het direct via de body's map