Dwg-bestanden importeren in een schets

Hallo

Voor een klant maak ik legplannen voor rekken. Om dit te doen, ontvang ik het plan van het gebouw van mijn klant in dwg-formaat dat ik integreer in een schets. Vervolgens stel ik mijn 3D-rekken in in relatie tot het 2D-plan van mijn klant. Probleem: het plan van mijn klant is omslachtig om mee om te gaan en ik breng het grootste deel van mijn tijd door met wachten. Is er een manier om een dwg op een "lite" manier te openen? Ik probeer het dwg-bestand via inkscape naar dxf te converteren, het is een beetje beter, maar ook geen magie.

Als je oplossingen hebt, ben ik er helemaal voor.

Hallo D.Daviega,

Dus om een dwg in SW in te voegen, is niets eenvoudiger te kopiëren/plakken, door een nieuw SW-bestand te openen en de schets in SW te maken met behulp van het benodigde bovenvlak. (Wees voorzichtig voor informatie: een dxf is groter dan een DWG, want het is de compressie van de DXF).

Om de snelheid waarmee het bestand wordt geopend te verbeteren , zou het meer nodig zijn om alleen de schets te nemen die nodig is om elementen ten opzichte van de schets te positioneren.

Dat is mijn oplossing, en dat is wat ik doe.

Om te zien, veel succes.

@+.

AR

1 like

Over het algemeen doe ik voor dit type lay-out het tegenovergestelde, ik teken het gebouw in 3D, ik stel mijn machines in (rekken voor u), ik exporteer in dwg en ik leg mijn 2 dwg over elkaar heen in een 2D-software (drafsight, autocad of andere) om te controleren of ik goed ben of niet en ik pas aan als dat niet het geval is.

Het importeren van een grote dwg in solidworks kan een heel gedoe zijn en ervoor zorgen dat je vertraging oploopt.

2 likes

Afhankelijk van hoe het bestand is gemaakt (native dwg-bestand of export van een andere software), is het min of meer schoon.
Het kritieke punt is het aantal entiteiten.
In dit soort gevallen is de beste methode om wat tijd te besteden aan het handmatig opschonen/traceren van het bestand om alleen het essentiële te behouden.

1 like