Ik ben nieuw in SW en ik wil graag afgeleide configuraties gebruiken en mijn keuze kunnen maken tijdens een montage.
Laat me je eerst mijn boomstructuur uitleggen:
1. Bruto lichaam
1.a Configuratie A
1.b. Configuratie B
2 Machinaal bewerkte behuizing
De machinaal bewerkte body is een tweede bestand waar ik " Insert> Parts..." gebruik om de ruwe body als afgeleide toe te voegen.
Mijn vraag is: Is het mogelijk om de configuraties van de voorraad te zien bij het plaatsen van de bewerkte carrosserie in een assemblage ?
Ik heb een oplossing gevonden waarbij ik de configuratie kan zien en kiezen door met de rechtermuisknop op de voorraad en externe verwijzingen te klikken, maar ik vind dat deze oplossing niet erg relevant is, vooral als een andere persoon dit bewerkte onderdeel in een andere assemblage wil gebruiken. Hij zal constant moeten kijken op welke configuratie hij zit en geen fout maken.
Bedankt voor het antwoord, maar SW biedt me deze optie niet omdat de configuratie in de afgeleide is. Ik kan mijn aandelenoptie alleen wijzigen via externe referenties.
Als u de koppeling met het oorspronkelijke onderdeel verbreekt bij het invoegen van het onderdeel (vanuit het linkerdeelvenster), haalt uw onderdeel een map op met de volledige boomstructuur.
Op deze manier kunt u uw jams rechtstreeks in de kamer maken en niet in de geïmporteerde kamer, en elke kamer zal onafhankelijk zijn, dus er is geen risico dat er een wijziging is door een andere gebruiker.
Bedankt voor je antwoord, maar als ik mijn machinaal bewerkte naam in mijn assembly hernoem, wordt deze ook opnieuw normaal in het originele bestand.
Is het mogelijk om in mijn bewerkte bestand een configuratie te maken waarmee u de externe referenties van mijn afgeleide werkstuk kunt kiezen?
Als dit niet mogelijk is, zal ik een enkel bestand moeten maken met alle mogelijke configuraties; vooral omdat ik op mijn machine andere configuraties moet maken en het snel een gasfabriek zal worden :/
Het was eigenlijk heel eenvoudig: In mijn machined heb ik verschillende configuraties gemaakt en in elke configuratie heb ik gewoon mijn externe referentie direct in de boom gewijzigd door met de rechtermuisknop op mijn werkstuk te klikken.
Wanneer ik de configuratie wijzig, verandert ook de externe referentie.