Het opleggen van het gewicht

Hallo.

Ik ben bezig met het maken van een model waarin ik sets integreer die niet van mijn huis zijn. Ik ken de grootte en het gewicht van de kamer... Maar het is complex, in multi-materialen, enz.

Dus ik vroeg me af of we een manier hadden om het gewicht van het stuk te forceren (in feite, maak een eenvoudige plak en zeg hem "jij, je bent 60 kg")

Bij voorbaat dank:)

Hallo

Ja, je moet de kamer ingaan, naar de grondeigenschappen en de massa (en het zwaartepunt) vervangen.

Uittreksel uit de hulp:

Toegewezen grondeigenschappen. Selecteer deze optie om andere waarden aan de massa en het zwaartepunt toe te kennen dan berekend

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Mass_Properties_in_Configurations.htm?id=7bb26b55c50a42be89ceb91157761d9c

7 likes

Hallo

Evalueren=> Massa Eigenschappen=> Massa vervangen Eigenschappen=> Massa vervangen=> Geef waarde!!

En daar heb je het.

3 likes

Ben het eens met het voorstel van @.PL, maar wees voorzichtig wanneer u uw zwaartepunt positioneert !

Als u deze informatie alleen voor het gewicht gebruikt, hoeft u zich geen zorgen te maken, maar als u de positie van de CdG wilt weten van de set waarin u deze integreert, kunt u beter uw leverancier om de XYZ-coördinaten vragen !

7 likes

Bedankt voor de antwoorden jongens. Zo simpel als je de truc kent^^

@Benoit.LF ... Nou ja, precies. Ik heb het zwaartepunt nodig. Maar aangezien het min of meer in evenwicht blijft in het midden, zou het het moeten doen.

Ik kan niet iedereen punten/beste antwoorden geven. Maar het hart zit erin

4 likes