Kan een onderdeel in een subassemblage niet beperken tot de assembly

Hoi allemaal

Ik wil de structuur (1) beperken in relatie tot de fundamenten (2). 
Deel (1) en deel (2) bevinden zich respectievelijk in afzonderlijke assemblages.

https://imgur.com/m5r6akk

Ik kan geen afstandsbeperking instellen tussen deel (1) en deel (2)  (door in de subassemblage van deel 1 te blijven)

Ik kan deze beperking bereiken als ik de subassemblages vrijgeef en het maken van beperkingen in de hoofdassemblage uitvoer. Dat is niet wat ik wil.

Ik wil mijn raamconstructies kunnen positioneren ten opzichte van mijn funderingsdeelconstructie. Het is alsof het geen rekening wil houden met externe referenties, terwijl ik probeerde de instellingen terug te zetten naar standaard en vervolgens verschillende configuraties probeerde.

Ik weet dat je de subassemblages flexibel kunt maken, maar ik ben ervan overtuigd dat ik er in het verleden, op de versies van 2018-2019, in geslaagd ben om dit soort bewerkingen uit te voeren zonder de subassemblages flexibel te maken.

Hallo

Het is normaal dat het niet werkt omdat u zich in de "bewerkingsmodus" van de subassemblage "raambewerking van gebouwen" bevindt, wat betekent dat u zich op dit moment niet in de ASM bevindt. Uw beperkingen moeten echter tussen subassemblages liggen en niet tussen componenten van een subassemblage.
Met andere woorden! Parès e^tre sori van de bewerkingsmodus van de subassemblage begin je helemaal opnieuw omdat je de beperkingen moet leggen tussen de subassemblage  "raambouwbewerking" en de subassemblage "funderingsbouwbewerking.
Om dit te doen, selecteert u de twee kanten die u interesseren op het scherm zonder gebruik te maken van de "functiebeheerder" (de creatieboom) en zonder u zorgen te maken over wat er in de subsets staat, plaatst u de beperking(en) die u interesseren (bijvoorbeeld van aangezicht tot aangezicht).

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoord,

Het probleem is dat ik meerdere vensterinstanties in mijn globale venstersubset wil hebben en de vensterinstanties wil beperken tot een andere subset (fundering). Maar momenteel betekent dit dat ik X moet toevoegen onder raammontage. 

Ik wil meerdere exemplaren van een beperkt onderdeel in één subassemblage hebben in vergelijking met een andere subassemblage

Hallo @mmeheust 

Ik begrijp je probleem.

Het is waarschijnlijk dat we configuraties moeten doornemen. (Ik laat mijn super aardige collega's uitleggen hoe je het moet doen).
Ze zijn een goed advies omdat ze allemaal verschillende productiebeperkingen hebben.
Ik maak alleen "one shoot" machines, dus ik kom geen problemen zoals die van jou tegen ;-)

Vriendelijke groeten