Ik ben op solidworks 2020 In een volume dat al geëxtrudeerd is door materiaalverwijdering Aan de ene kant van deze verwijdering van materie, Ik voer een boring van 14 mm uit dan doe ik een draadtap door M16X2 draad door de draad af te knippen Ik krijg een resultaat met een draad die niet gecentreerd is op de omtrek van het gat. Zie bijgevoegde screenshots.
Als gevolg hiervan kan ik de reeks draadboren niet herhalen,
Ik krijg een bericht: Fouten bij de reconstructie De thread met de geselecteerde opties kan niet worden gemaakt. Ga naar de online help voor meer informatie.
Ik heb je snel geantwoord, maar dat zegt niet waarom het een puinhoop is ;-)
Het belangrijkste om te onthouden is dat SW alleen iets kan passen in een bestaand volume, of in een bestaande schets trouwens. Maar in jouw geval klem je jezelf vast aan een rand die op dit moment nog steeds virtueel is, dus het plaatst je gat op een geschatte manier.
Naar analogie, wanneer je een afschuining maakt, bestaat deze pas als je deze hebt gevalideerd. Voor validatie is het slechts een afbeelding.
Ik haat deze functie, doordringende hulp en vooral hun manier van het doen van hun (p .... n) 3D schets ( naar de c.. ) totaal onlogisch) gebruik ik het alleen om te tikken. Voor elk ander getolereerd gat of boring gebruik ik een klassieke schets met de juiste afmetingen.
Als het doel alleen een visuele weergave is zonder het doel van 3D-printen, doet de boorassistent zijn werk perfect en voldoet de weergave aan de standaard van industrieel ontwerp.
Als je besluit om een onderdeel te maken met veel tikken en al die gaten zijn gemodelleerd met de volle draad, zou je huilen dat je machine niet vooruitging.
@Zozo_mp: Ik begrijp je opmerking over de 3D-schets in de boorwizard niet. Ik maak alleen een 3D-schets om te boren uit niet-vlakke vormen of heel speciale gevallen, verder is het een klassieke 2D-schets.
Hallo, om terug te komen op je indruk dat je niet gecentreerd bent, is heel normaal, je draad moet op een gegeven moment het materiaal binnengaan, en terwijl het een spiraal volgt , zie je het begin van de draad en hoe meer je naar beneden gaat, hoe meer het aan de andere kant verborgen zal zijn. Kijk naar je kamer in bedrade modus, je zult het beter begrijpen.
Daar zie je de aanval van het net en je zult hetzelfde hebben aan de andere kant als het deblokkeert.
Hier is een foto als het kan helpen om deze verkeerde indruk beter te begrijpen.
Wanneer je je kraan hebt gekozen en de locatie wilt kiezen, wordt de knop 3D-schets genoemd.
Maar net als jij maak ik 2D-schetsen, maar ik zou het gemakkelijker vinden om eerst de schets te maken en dan te zeggen wat voor soort boren. Je raakt aan alles gewend, ook al is het achteraf maken van de schets een regelmatige bron van kleine foutjes, omdat je de gaten in de schets opnieuw moet kalibreren als het klaar is.
Een andere optie: ik ga te werk als een stok, wat nog steeds mogelijk is, of meer verontrustende mentale stijfheid (hihihi!!!)
Ik sta mezelf niet toe om te zeggen dat je het doet als een handvat, maar alleen dat je het handvat niet goed vasthoudt ;-): Je hoeft alleen maar het gezicht te selecteren waarop je je gaten plaatst *voordat* je de functie oproept en dan, magie (nee het maakt geen koffie) maar het is niet langer een kwestie van 3D-schetsen, je bent in de klassieke 2D-schetsmodus.
Als je het bericht van SW goed leest, kun je zien dat het je een keuze geeft: klik op de plaat om de gaten te plaatsen / om gaten op meerdere vlakken te maken, klik op 3D Sketch. Dus op dit punt kun je nog steeds je gezicht kiezen en een klassieke 2D-schets maken.
Dus hier geef ik je een zeer, zeer grote felicitatie en vooral een zeer grote dank zelfs voor deze duidelijke uitleg.
Bovendien zullen onze collega's merken dat u voor mijn gezondheid zorgt, omdat deze functie me tot op het punt irriteerde : die, zoals u weet, een occidatieve stress genereerde die schadelijk was voor de intra-oculaire moleculen en zo was het totdat je mijn blinde ogen decimeerde voor de eenvoud van het ding.
Ik denk dat ik het vaker zal gebruiken en de cirkel in een schets zal laten staan om een gat te maken, wat het genereren van dimensies in de MEP zal vereenvoudigen en je in staat zal stellen om de gestandaardiseerde boorsymbolen moeiteloos te gebruiken.
In het kort: Bedankt dat je hebt gereageerd op mijn opmerking en me zo hebt geholpen om uit mijn archaïsche patronen van tekentafeldenken te komen. ;-) ;-) ;-)