Hallo Ik kan mijn SolidWorks-documenten niet opslaan in STEP. Als ik het probeer, krijg ik een foutmelding. " De geselecteerde invoegtoepassing is geen geldige invoegtoepassing in SOLIDWORKS "
Ik denk dat mijn SolidWorks verkeerd is ingesteld.
Kunnen jullie me helpen om het correct in te stellen?
Hallo en welkom op het forum, Charles-Eugene_FRIEDRICH, In de hoop dat we je kunnen helpen. Kunt u ons de gebruikte versie geven en of ook een screenshot van uw instellingen?. Bedankt. @+. AR.
Inderdaad, een paar screenshots zouden helpen bij de diagnose.
Welke versie van Solidworks?
Welke Windows-versie (of browser voor de Online versie).
Solidworks gebruikt geen add-in om een bestand in Step op te slaan (behalve misschien als je de online versie gebruikt?, maar zelfs dan denk ik niet dat het een add-in nodig heeft)... Druk gewoon op " Opslaan als " en kies vervolgens het *-formaat. STP
Er zijn zeer weinig instellingen beschikbaar voor conversie naar STEP (Solidworks 2022):
Hallo Charles-Eugene_FRIEDRICH, Bedankt voor de screenshots, het ziet eruit als een montage, ik raad je aan om het als onderdeel op te slaan en van dit onderdeel een stap te maken. @+. AR.
Hallo AR Ik heb geprobeerd om alleen onderdelen op te slaan en ook assemblages in STEP maar elke keer krijg ik dezelfde foutmelding. PS: Met eenvoudige of complexe onderdelen.
Werkt het als je een eenvoudige kubus maakt en vervolgens exporteert of niet? Als het werkt vanwege deze mogelijke assemblage, als zelfs je kubus niet exporteert, genereert een externe invoegtoepassing misschien een bug.
Kunt u de lijst met invoegtoepassingen geven die in SW zijn geïnstalleerd? (in Extra, Invoegtoepassingen)
Voorlopig kun je ze ook testen door ze volledig uit te vinken, SW opnieuw te starten en een exportstap opnieuw uit te voeren, als het werkt, is dat omdat een van de invoegtoepassingen een bug genereert. Anders is het iets anders. Om ook te graven als het oppervlak lichamen in uw assemblage oyu geïmporteerd lichaam dat hij niet zou kunnen exporteren.
Solidworks Composer is een speciale applicatie. Ik kan me niet herinneren dat ik dit soort problemen had op de 2021 (ook niets in de SPR's), dus misschien een wiebelige installatie. Voor het geval dat, welke lidstaat van de 2021?
Probeer het werkstation te resetten met Solidworks RX. Het kost niets omdat het de instellingen tijdelijk reset en het zal ons vertellen of het slechte instellingen zijn of iets anders. Om dit te doen, sluit SW en start vervolgens solidworks RX en klik op de omcirkelde link:
Open vervolgens het vierkant, sla het op als een stuk op een schijf, voer vervolgens een exportstap uit en geef ons feedback. Als het nog steeds niet werkt, zou ik neigen naar een beschadigd bestand in SW en daarom is een reparatie of herinstallatie SW.
Nee, absoluut niet, ik gebruik het niet eens! Er blijft naar mijn mening niet veel anders over dan een poging te doen tot reparatie van Solidworks. We hebben het onderdeel, de parameters uitgesloten, het werkt met een ander formaat. Ik neig naar een Solidworks-bestand (de module voor de exportstap) die beschadigd is.
En activeert ze een voor een opnieuw als de opname werkt...
Andere hypothesen:
Zou je niet een andere CAD/CAD-software hebben... Een resultaat dat de export van RWZI's zou " parasiteren"? Ik denk aan Autodesk, Navisworks...? En met de BatchConverter van Mycadtools activeert het dezelfde fout?
Als dat allemaal niet het geval is, ben ik ook voorstander van een poging om Solidworks te repareren (een reparatie ! geen herinstallatie (althans voorlopig))
Onze onderdelen worden ook op veel verschillende plaatsen opgeslagen en er zijn geen problemen op meer dan 20 verschillende stations en verschillende versies die de afgelopen jaren zijn getest. Aan de andere kant, test de verschillende soorten stap 203 of 214, waarom niet.
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Sub main()
'1-) on vérifie qu'un document est ouvert
Debug.Print "1-)On vérifie qu'un document est ouvert"
Set swApp = CreateObject("SldWorks.Application")
Set swModel = swApp.ActiveDoc ' On récupère le document d'ouvert
If swModel Is Nothing Then ' On vérifie si un document est ouvert
MsgBox "Pas de document d'ouvert." + Chr$(13) + _
"Une pièce ou assemblage SolidWorks doit être ouverte, " + Chr$(13) + _
"avant de relancer cette macro."
Else
FileTyp = swModel.GetType
If ((FileTyp = swDocPART) Or (FileTyp = swDocASSEMBLY)) Then 'Si le document est une pièce ou un assemblage
'2-)On vérifie si une config sym existe
'On vérifie si la configuration active est une configuration dérivée (Si Symétrique retour config defaut)
Set swCompModelConfig = swModel.GetActiveConfiguration
Dim vConfigName As Variant
Dim swParentConfig As SldWorks.Configuration
Dim swConfMgr As SldWorks.ConfigurationManager
Dim partTitle As String
partTitle = swModel.GetTitle
Debug.Print "partTitle:" & partTitle
If swCompModelConfig.IsDerived Then
Debug.Print "Configuration dérivée:" & swCompModelConfig.IsDerived
Debug.Print "Pause"
Dim swConfig As SldWorks.Configuration
Set swConfig = swModel.GetConfigurationByName(vConfigName)
' Process parent
Set swParentConfig = swCompModelConfig.GetParent
If Not swParentConfig Is Nothing Then
Debug.Print " Parent = " & swParentConfig.Name
swModel.ShowConfiguration2 (swParentConfig.Name)
End If
End If
'2-)On enregistre en step
Debug.Print "2-)On enregistre en step"
swModel.Extension.SaveAs Left(swModel.GetPathName, InStrRev(swModel.GetPathName, ".")) & "STEP", 0, 0, Nothing, 0, 0
MsgBox (Left(swModel.GetPathName, InStrRev(swModel.GetPathName, ".")) & "step sauvegardé")
'4-)On enregistre en step la config sym si existante
'Pour toutes les configurations du modèle 3D
configNames = swModel.GetConfigurationNames
For Each ConfigName In configNames
Debug.Print "4-Nom de config:" & ConfigName
Set swConfig = swModel.GetConfigurationByName(ConfigName)
Set swCustPropMgr = swConfig.CustomPropertyManager
If ConfigName Like "*Sym*" Then
If ConfigName Like "*Sym*Sym*" Then
MsgBox "Attention Symétrie de Symétrie merci de corriger votre assemblage et supprimer cette configuration: " & ConfigName
End If
'Mis en commentaire jusqu'au passage en pièce SYM sur 2 MEP
'If swModel.GetCustomInfoValue(ConfigName, "Symetrie") <> "" Then
'On active la config Sym
swModel.ShowConfiguration2 (ConfigName)
Debug.Print "4)On enregistre en step le Sym"
Debug.Print Left(swModel.GetPathName, Len(swModel.GetPathName) - 7) & "-SYM.STEP"
swModel.Extension.SaveAs Left(swModel.GetPathName, Len(swModel.GetPathName) - 7) & "-SYM.STEP", 0, 0, Nothing, 0, 0
MsgBox (Left(swModel.GetPathName, Len(swModel.GetPathName) - 7) & "-SYM" & ".step sauvegardé")
'End If
End If
Next
Else
MsgBox "Pas de pièce ou assemblage d'ouvert." + Chr$(13) + _
"Une pièce ou assemblage SolidWorks doit être ouvert, " + Chr$(13) + _
"avant de relancer cette macro."
End If ' Fin vérification si un plan est ouvert
End
End If ' Fin vérification si un document est ouvert
End Sub
Het zou me zeer verbazen als het werkt, maar je weet maar nooit! Kopieer, plak in een nieuwe macro en start deze vervolgens met F5