Bestanden importeren

Hallo

Kan geen bestanden importeren van SpaceClaim naar SolidWorks,

Heeft u een oplossing?

Vriendelijke groeten

Hallo

Het lijkt niet verwonderlijk dat je SpaceClaim-bestanden niet rechtstreeks in SolidWorks kunt openen. Het omgekeerde moet zeker hetzelfde probleem opleveren.

Om van de ene software naar de andere over te schakelen, is de eenvoudigste manier om een neutraal formaat te gebruiken , zoals Iges, Step of Parasolid. Het herstelde bestand heeft geen constructieboom meer en vertoont dode volumes en/of oppervlaktelichamen.

Er zijn directe gateways, die vaak betaald zijn, zoals Datakit's CrossManager, maar die SpaceClaim niet lijkt te beheren http://www.datakit.com/fr/cross_manager.php .

2 likes

Hallo en bedankt Benoît,

Dus ik probeerde mijn bestanden in Step op te slaan, maar nog steeds niet.

Trouwens, ik kan de SolidWorks-bestanden  niet eens opslaan en het genereert een foutmelding en sluit vervolgens het programma.

Er is geen reden waarom u STEP niet kunt openen of opslaan vanuit SolidWorks. Het is een operatie die iedereen bijna dagelijks uitvoert (klantonderdelen, commerciële onderdelen,...).

Welke versie van SolidWorks gebruik je? Jaar en SP. U kunt erachter komen door naar ? /Trouwens. Is het een landelijke onderwijsversie of een proefversie?

Ter informatie, de RWZI is verkrijgbaar in 2 versies: 203 en 214. Een van de andere verschillen is dat de 203 niet overeenkomt met kleuren.

2 likes

Goedenavond Benoît,

Ja, ik gebruik een proefversie voordat ik een aankoop kan doen.

Dat gezegd hebbende, gebruik ik de SP4 2015 versie.

Vriendelijke groeten

Aan de versie ligt het niet: ik gebruik precies dezelfde.

Probeer een reparatie uit te voeren aan de SolidWorks-installatie. U kunt ook een ander formaat proberen bij het opnemen en openen, gewoon om te begrijpen waar het probleem vandaan komt. Probeer bijvoorbeeld eens een Iges of een Parasolid.

1 like

Conclusie Ja, het is mogelijk via SpaceClaim add-ons

zie deze link : http://www.spaceclaim.com/fr/Products/ANSYSSpaceClaim.aspx

Een grappig filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=iDg5UTxXqqg

Het is een feit dat SolidWorks een Parasolid-basis is, dus elke Parasolid moet kunnen worden gelezen en begrepen

Onshape, voor alles, ik heb net de video's bekeken, het is nogal bluf en het is gratis

https://www.onshape.com/learn/essential-training-series#!lesson-number=4&title=notions-de-base-de-l-assembl-e

@+ ;-)

Re: Benoit

Ik heb geprobeerd SW te repareren, maar het is altijd hetzelfde ... Kan niet importeren en/of opslaan!

Ik heb het geprobeerd in IGES, niets te doen ...!

1 like

zie deze link, de regel om onder andere een ontwerp of een 3D-revisie te exporteren, alles is daar gedefinieerd

Een 3D-ontwerp of revisie exporteren

1. Selecteer Opslaan als in het menu Toepassing.

U kunt ook op F12 of Ctrl+Shift+S drukken .

U moet uw ontwerp opslaan als een DesignSpark Mechanical-document voordat u het naar een andere indeling exporteert.

2. Selecteer een bestandstype in de vervolgkeuzelijst Opslaan als.

3. Afhankelijk van het geselecteerde bestandstype worden extra opties weergegeven in het venster Opslaan als.

• Opslaan als kopie als u een back-up wilt maken van kopieën van externe componenten waarnaar in het ontwerp wordt verwezen met nieuwe namen of de externe componenten wilt vervangen door andere externe componenten. Daarvoor moet u op Bronnen klikken.

• Verwijzingen om alle externe componenten weer te geven waarnaar in het bestand wordt verwezen. Selecteer een of meer externe onderdelen en klik op Bladeren om de naam van de onderdelen te wijzigen of te vervangen.

• De optie Eenheden vervangen is beschikbaar wanneer u bepaalde typen bestanden exporteert. Selecteer de eenheden uit de lijst.

• Opties om ook uw standaard exportopties voor het geselecteerde bestandstype in te stellen.

• Optimaliseer gegevens bij het exporteren om gemarkeerde randen en gesplitste curven op te schonen wanneer u gegevens exporteert.

Verborgen lijnen worden geëxporteerd met de standaarddikte. Componenten behouden hun symmetriebeperking wanneer ze worden geëxporteerd.

Voor CATIA-, Parasolid-, STL- en STEP-bestanden kunt u de versie of het protocol selecteren dat u wilt opslaan. U kunt ook uw standaard exportopties instellen door op Opties te klikken.

U kunt documenten opslaan die alleen schetscurven bevatten in de indelingen ACIS binair (.sab), ACIS text (.sat), Parasolid, CATIA, IGES, STEP en VDA. U kunt gratis punten importeren en exporteren voor Rhino-, PDF-, ACIS-, IGES-, JT Open-, Parasolid-, STEP- en VDA-formaten.

Wanneer u uw DesignSpark Mechanical-ontwerp opslaat, krijgen geïmporteerde ontwerpen met identieke bestandsnamen unieke bestandsnamen toegewezen. Als u bijvoorbeeld naam.prt en naam.asm hebt geïmporteerd , worden deze bestanden opgeslagen als naam.scdoc en naam2.scdoc .

4. Navigeer naar een map en typ een bestandsnaam in het dialoogvenster.

5.  Klik op Opslaan.

Zie deze link  : http://help.spaceclaim.com/DSM/2012.1/fr/Importing_and_exporting.htm

@+ ;-)

8-| Dus daar... Normaal gesproken zou ik je hebben gezegd dat je de hotline van je dealer moet bellen, maar aangezien je een proefversie gebruikt...

Heb je al "gesleuteld" aan de mogelijkheden, een configuratiebestand (sldreg-bestand) opgehaald van een collega, of op internet gestaan? Probeer in het slechtste geval de SolidWorks-instellingen te resetten, maar het is een beetje een wanhopige oplossing!

1 like

@Benoit, kan het niet komen door het feit dat het een proefversie is? Zoals alle opties die niet mogelijk zijn of iets dergelijks?

@coin37coin,

Het was in het begin mijn idee, maar blijkbaar zijn alle functies beschikbaar volgens de paar links die erover praten. En over het algemeen geldt dat wanneer een functie niet toegankelijk is, deze niet zichtbaar of grijs is, maar hier laat het je crashen volgens David. :/

Of... Dit zou een onverenigbaarheid zijn met SpaceClaim??? Het zou nog steeds verrassend zijn!

1 like

Goedenavond Benoît,

Ik heb de proefversie voor een periode van een maand geïnstalleerd zonder iets aan de instellingen te veranderen, dat geruststel ik je.

Dus ik zou graag een dubbele cilindrische bocht modelleren en deze uitvouwen door de secties te splitsen, maar ik weet niet of dit mogelijk is...

Moet ik volgens u contact opnemen met het bedrijf dat mij deze versie heeft uitgegeven?

Oprechte groeten.

David, wat betreft je conversieproblemen en het openen van STEP, ja als je in contact staat met een wederverkoper, neem dan contact met hen op. Op commerciële basis zou hij u moeten antwoorden: zoals het er nu uitziet, kunt u niet alle functies van SolidWorks testen.

Als je moeite hebt met het modelleren en verwerken van de uitgevouwen elleboog, open dan een andere vraag. Velen hebben zich al vragen gesteld over dit onderwerp en zullen u kunnen helpen. U kunt ook een zoekopdracht starten, u zou verschillende vragen met voorbeelden moeten vinden.

2 likes

Hallo Benoît,

Dus nam ik contact op met mijn dealer en legde mijn probleem uit zodat een technicus contact met me kon opnemen.

Normaal gesproken zou ik toegang moeten hebben tot alle functies.

Bedankt.

1 like