Afdrukken naar PDF

Hallo

Ik gebruik SW2012 en ik wil graag alle plannen van een machine in PDF afdrukken, heeft u een oplossing om ze niet één voor één te maken?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Fred

Hallo

Conversie naar PDF is mogelijk met BatchConverter, heeft u de MyCADTools-hulpprogramma's?

U kunt een map kiezen en alle tekeningen in PDF exporteren.

6 likes

Als u de MyCADtools-suite heeft, kunt u BatchConverter gebruiken.

Anders moeten er macro's bestaan voor dit soort bewerkingen.

5 likes

Inderdaad, anders zijn hier macro's beschikbaar:

https://forum.solidworks.com/message/79105#79105

2 likes

Hallo

Het hulpprogramma Axemble Batch Converter doet dit heel goed.

Zelfstudie: http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/utilitaires-batchconverter.html

Nut: http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-batchconverter.html

Vriendelijke groeten.

4 likes

Krachtig printen met PDFcreator als uw printer! Eenvoudig

4 likes

Anders kunt u het ook doen met de SolidWorks Task Scheduler:

De taakplanner van SW werkt geweldig,

Om het te gebruiken:

Start Menu

Alle programma's

Solidworks (Engelstalig)

SOLIDWORKS-gereedschappen

Taak Planner

Kies vervolgens een van de volgende opties:

1)

Exporteer bestanden, in bestandstypen, neem PDF.

U kunt de plannen één voor één kiezen, of de volledige map met alle plannen die moeten worden geëxporteerd.

2)

Printen naar PDF (als je een (gratis) Cute PDF converter hebt geïnstalleerd)

Om dit te doen: Bestanden afdrukken

U kiest de plannen in kwestie

Kies in Otions voor Cute PDF

Bron: http://www.leguide3d.com/forum/topics/impression-de-pdf-automatique

2 likes

Nog beter, in de standaard printer op uw PC zet je PDFcreator, in de selecteer alle plannen map, klik met de rechtermuisknop: afdrukken!

7 likes

Hallo

In de myCADTools utilities kun je Powerprint gebruiken, de oplossing van David be3 lijkt mij de simpelste

Hebben jullie allemaal toegang om af te drukken vanuit een SolidWorks-bestand door met de rechtermuisknop te klikken?

1 like

Ik weet uit de mening van David be3 dat het mogelijk is om (gratis) pdf-maker te downloaden en als printer te gebruiken. Beginnend vanuit een map of naar de eigenschappen van de "printer" gaand, is het mogelijk om alle plannen af te drukken, maar je moet nog steeds voorzichtig zijn met de formaten, er kan A4 in Ao-formaat zijn of vice versa...

Maar hoe kun je een 3D-pdf printen, als je geen solidworks hebt, of recente 3D-software?

Groetjes.

@Lucas kunt u "Afdrukken" openen door met de rechtermuisknop te klikken als uw bestandsextensie is gekoppeld aan de toepassing "SolidWorks Launcher". Als het verwijst naar "SolidWorks 20xx" of eDrawing... Het wordt niet aangeboden.

Als u de sldxxx-bestanden niet naar "SolidWorks Launcher" verwijst, moet u ook een ongemak hebben: wanneer u dubbelklikt op een bestand vanuit Windows Verkenner, heeft u waarschijnlijk een andere SW die wordt gestart in plaats van deze te openen in de reeds geopende!

3 likes

@El pescador

Om een 3D-pdf te openen, lijkt het mij dat Adobe Acrobat Reader dit doet, aangezien de U3D een Adobe-product is, lijkt mij. Dus vanaf daar print je acrobaat :-)

@Felix en XabiB is het inderdaad mogelijk om 3D Pdf-bestanden te openen en te manipuleren met de nieuwste Acrobat-lezer génération.et het is best leuk om met partners te praten.

Maar mijn zorg is om er een paar te maken met een "beetje ouderwetse" 3D-software, namelijk SolidEdge v18. Op dit moment ben ik op vakantie, maar volgende week ben ik Crossmanager aan het testen. Bedankt

1 like

Hallo Fred,

Ik gebruik CSW van "C..... E".

Er zijn zeer praktische macro's voor het afdrukken die (eenmaal geconfigureerd) de printer en de instellingen automatisch selecteren op basis van het formaat van uw tekening.

Hierdoor kunt u in een paar klikken een tekenmap afdrukken en deze drukt ze af op de verschillende beschikbare printers.

Voor PDF is er een functie waarmee u ook een SW-bestandsmap kunt exporteren in de gewenste formaten, afhankelijk van het type bestand (onderdeel, assemblage of tekening).

Zeer praktisch, ook als het eenmaal geconfigureerd is.

Fijne dag.

@Felix en XabiB lanceerde ik een open vraag over 3D PDF.

Bedankt