Voeg tekeningen toe aan de PACK AND GO

Hoi allemaal!

Ik werk met SOLIDWORKS 2022 SP5.
Ik heb een assemblage en meer dan 100 tekeningen die ik graag zou willen afbreken in een nieuwe versie voor een nieuw project.
maar de SOLIDWORKS PACK AND GO maakt geen tekeningen, althans niet allemaal (ongeveer 4)

Ik heb "tekeningen opnemen" aangevinkt en het pad opgegeven in "bestandslocatie", maar niets te doen ...

Ik heb altijd de oplossing om een stagiair te nemen om de referenties in alle tekeningen te vervangen, maar ik wil voorkomen dat het op dat punt komt

HELP!!

Als je de MyCad-tools hebt (gezien je laatste bericht, denk ik van wel!), probeer dan met ProjectManager, het is daarvoor gemaakt en krachtiger dan inpakken en gaan. Ook al is het ang go-pakket sterk verbeterd sinds de oprichting van de ProjectManager, waardoor het niet langer essentieel is, maar nog steeds krachtiger dan de PackAndGo.

Edit: Anders PackAndGo en je kopieert handmatig de 4 resterende plannen en je voegt de PackAndGo-verwijzingen er opnieuw aan toe

1 like

Hoi @sbadenis !

Dank u voor uw antwoord!
het is waar dat ik niet de reflex heb om MyCADTOOLS te gebruiken - het is nieuw voor mij en ik beheers het niet echt

Ik ben echter de enige in mijn bedrijf die er baat bij heeft, en ik schrijf dit bericht voor een collega!
Ik zal proberen het voor deze keer op te lossen. Hij zal af en toe een biertje voor me kopen'

Maar als iemand anders een idee heeft om de Pack and Go-functie zelf te gebruiken, dan ben ik er helemaal voor!

Zoals gesteld in mijn vorige post PackAnDGo, en voor de overige 4 plannen, kopieer en plak de plannen, hernoem ze en wijzig de referenties. Maar ProjectManager zou het werk gemakkelijker moeten doen, het hangt de plannen beter op of je kunt het anders handmatig toevoegen, voordat je het kopieert.

dus nee, ik heb me misschien slecht uitgedrukt, maar de pack and go-functie voor 4 van de +100 MEP's
dus ik heb geen 4 Europarlementariërs om met de hand te doen, maar +96
wat de taak iets minder leuk maakt om te doen... anders had ik niet om hulp geschreeuwd

Ik zal proberen om in de Projectmanager te kijken!
Hartelijk dank voor uw suggestie.

Anders sta ik altijd open voor andere voorstellen als iemand weet hoe ik dit beroemde pakket moet maken en aan het werk moet gaan...

Inderdaad veel minder leuk :stuck_out_tongue_winking_eye:
Hebben tekeningen dezelfde naam als onderdelen of samenstellingen?
Misschien is dat wat de detectie van het schot blokkeert.

2 likes

Hallo
Ja, het is mogelijk, maar u moet bepaalde regels respecteren die als volgt zijn.
1-De plannen moeten dezelfde naam hebben als de kamer.
2-Het plan moet in dezelfde map worden opgeslagen als de 3D
Als dit het geval is, zal SW het pakket doen en zonder problemen met de plannen gaan.
Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo @OBI_WAN

bedankt voor je antwoord, maar ik heb een tegenvoorbeeld...
Onder de 4 plannen die bij het pakket worden geleverd en gaan,
een van hen heet "PD-*****-****-04 - Kruisje voor UPN160"
maar het deel heet "kruisje voor UPN"

1 like

Ja, ik corrigeer
Niet verplicht dezelfde naam, maar verplicht 2D en 3D in dezelfde map.

1 like

BJR,
Ik heb net een test gedaan en het lijkt te werken.
Laat het me uitleggen.
In plaats van de kamer te openen en vervolgens in te pakken en met de plannen mee te gaan, deed ik het tegenovergestelde.
Ik opende het plan, daarna pakte ik in en ging ik weg en het werkt en het is normaal omdat het plan naar het stuk (en) wijst, dus het is heel gemakkelijk om ze weg te nemen.
Moge de kracht met je zijn

Dank je wel @OBI_WAN
de collega die de info nodig had, deed de test: maak het ang go pack van de vergadering met de Europarlementariërs in dezelfde map
Het werkte!

Voor je tweede antwoord denk ik dat het ook zou werken, maar helaas zijn er ongeveer honderd plannen, dus...