Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand een truc heeft om het webadres op te nemen bij het afdrukken van een PDF op internet?
Bedankt!
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand een truc heeft om het webadres op te nemen bij het afdrukken van een PDF op internet?
Bedankt!
Wat moet dat betekenen?
Wil je deze kunnen opslaan door het internetadres van de link mee te nemen wanneer je een PDF van internet haalt?
Hallo
Ik denk dat als je tekst in het document een Hypertext link bevat, je via Acrobat een pdf kunt genereren.
Vriendelijke groeten
Ja, ik wil eigenlijk bovenaan of in de voettekst het internetadres kunnen toevoegen van waaruit ik de betreffende PDF bekijk.
Waarom: Om de bron van de PDF heel eenvoudig te kunnen vinden!
U kunt het opslaan, openen in een pdf-lezer en een notitie toevoegen (zie bijlage).
Het live doen lijkt me moeilijker...
Hallo
Adobe Reader plaatst opmerkingen, maar voor hyperlinks heb je een pro-versie nodig waarbij je een voettekst in de notitie plaatst
er is een gratis Fox-lezer die een openingsfunctie heeft via internet, maar wees voorzichtig met de installatie, het zet veel nutteloze dingen extra
Ik denk dat de nota een goed compromis is.
Een andere oplossing zou zijn om niet de PDF's te downloaden die je nodig hebt, maar gewoon de links in je internet explorer te kopiëren, waarmee ik bedoel maak een snelkoppeling in je verkenner. (de enige beperking van deze oplossing is de grootte van de PDF's die je nodig hebt, aangezien je ze elke keer moet downloaden).
Vriendelijke groeten
Bastien
Hallo
FoxReader is de gratis oplossing en stelt je zelfs in staat om een video in te sluiten achter een afbeelding die als link dient om de video te starten, zodat de video wordt opgenomen in de PDF!
Maar het is waar dat het vrij technisch is om in de hand te nemen.
Ook gebruik ik EverNote al een paar maanden
https://www.evernote.com/
die vrij goed reageert op al deze PB van doc-opslag met behoud van de url.
A+
Marc
De PDF moet achteraf "met de hand" worden opgenomen en bewerkt.