Inconsistenties Bubble

Hallo

In een vliegtuig moet ik een cue maken door ballonnen die zijn gekoppeld aan aangepaste eigenschappen van de cueed-elementen. Deze elementen zijn van verschillende soorten:

- onderdelen op het eerste niveau in de bouwboom

- Onderdelen binnen een subassemblage

-Deelverzamelingen

Ik heb verschillende pogingen gedaan om de stuklijstopties van subassemblages (verbergen, tonen, promoten) te wijzigen, die alleen zijn gekoppeld aan onderdelen, of stuklijsten op het hoogste niveau, maar de resultaten zijn inconsistent (zie bijgevoegde afbeeldingen).

Heeft u deze problemen ooit gehad? Is er een optie om te controleren of uit te vinken? Is dit een SOLIDWORKS-bug?

Dank u voor uw antwoorden.

2020-09-16_13h36_56.png

Ik ben vergeten SW2016 SP5.0 op te geven

Heeft iemand dit probleem gehad?

Ik breng de vraag opnieuw ter sprake. Alstublieft: een antwoord...

Maak een concreet voorbeeld dat je bijvoegt (Assemblage + onderdelen + MEP) en je geeft aan welke lijnen problemen geven en wat je graag zou willen hebben.

Dit zal meer betekenis hebben dan uw afbeelding die niet erg duidelijk is over uw behoefte (te veel dingen, het verzoek wordt moeilijk te begrijpen)

1 like

Dank je wel sbadenis.

Bijgevoegd zijn de bestanden.

Inconsistenties:

- alleen in BOM zou ik voor de subset "verbergen" bubbels 3 en A2 moeten hebben

- in nomenclatuur 1° niveau, zou ik voor de subset "bevorderen" bubbels 3 en P1 moeten hebben voor de bovenkamer, dan 4 en P2 voor de onderste kamer...

nomenclatures.rar

Hallo

Zelfs met de onderdelen is het niet gemakkelijk te begrijpen.

Je hebt geen 3-delig stuk in je assemblages. Ik begrijp niet hoe SW een 3 ds vindt in uw MEP-onderdeel. 

In de BOM  zet SW assemblage 2 als onderdeel ?!??

Of het nu op de 1e verdieping is of alleen in de kamer...   Heb je een truc gedaan om dit resultaat te krijgen? (Ik weet het niet)

Voor assemblages klikt u met de rechtermuisknop op de configuratie die in uw tekening wordt aangeroepen en vervolgens op Eigenschappen.

Je hebt de mogelijkheid van nomenclatuur met 3 keuzes:

- Tonen: je nomenclatuur moet je subset "doorlopen". Dat wil zeggen dat als uw stuklijst alleen uit onderdelen bestaat, deze alleen de samenstellende delen van de subassemblage moet tonen en niet de subassemblage (bovenste afbeelding OK). Als uw nomenclatuur het 1e niveau is, gaat deze omhoog in de subset (onderste afbeelding OK). In mijn voorbeeld is dit de deelverzameling a1.

-Verbergen: je nomenclatuur moet stoppen op het niveau van je deelverzameling en mag de samenstellende delen ervan niet tonen, ongeacht de nomenclatuur. In mijn voorbeeld is het de deelverzameling a2. In de onderste afbeelding is alles in orde, de stuklijst laat me de subset a2 zien en de markeringen zijn goed, of het nu met de ballon "artikelnummer" is of met de ballon "aangepaste eigenschap, onderdeelnaam". In de bovenste afbeelding toont de stuklijst me de subset a2, Maar de bubbels zijn dissonant.   De ballon "artikelnummer" (3) vertelt me de subset, terwijl de ballonnen  "aangepaste eigenschap, onderdeelnaam" me de samenstellende delen vertellen...

-Promoten: uw nomenclatuur moet door de subassemblage gaan en niet alleen de samenstellende delen tonen, ongeacht de nomenclatuur. In mijn voorbeeld is het de subassemblage a3. In de bovenste afbeelding is alles in orde, de stuklijst geeft me de onderdelen p1 en p2 en de registraties zijn goed, of het nu met de ballon "artikelnummer" is, of met de ballon "aangepaste eigenschap, onderdeelnaam". In de onderste afbeelding toont de stuklijst me de onderdelen p1 en p2, Maar de bubbels zijn dissonant.   De bubbels "Artikelnummer" (3) geven de onderdelen P1 en P2 aan, terwijl de bubbels  "Aangepaste eigenschap, onderdeelnaam" de subset...

Ik kende "koosjer" niet, ik heb het nooit gebruikt. (Trouwens, dit wordt "verbergen" genoemd in de BOM-opties...)

Ik gebruik alleen "show" en "promote".

Aan de andere kant, voor de nomenclatuur, werkt het als ik op het 1e niveau ben of een lijst op het tabblad zet. Het bubbelen is correct voor de art- en namepiece-nummers. (SW2020)

Maar op een "parts only" nomenclatuur: het artikelnummer is correct, maar de onderdeelnaamballon is nog steeds gekoppeld aan het onderdeel. 

Misschien heeft iemand een idee.

Bijna snelle analyse onder sw2018 dezelfde observatie, geen zorgen voor de artikelnummers die volgen op de opties voor verbergen, promoten, aan de andere kant hoeven de aangepaste eigenschappen deze regels niet te volgen en tonen daarom in ieder geval het eigendom van het onderdeel. (Het maakt niet uit of verbergen of promoten)

Dank u voor uw antwoord. Het is jammer dat SW deze functies niet heeft gehomogeniseerd .