Windows 11 en SOLIDWORKS Incompatibiliteit

Hoi allemaal

Wij willen u informeren dat Windows 11 momenteel niet wordt ondersteund door SOLIDWORKS. Terwijl u wacht tot de compatibiliteit effectief is, raden we u aan te wachten met het updaten van Windows 11. Officiële ondersteuning zal worden opgenomen in een van de aankomende SOLIDWORKS 2022 Service Packs. Tot die tijd raden we je aan om met Windows 10 te blijven werken en deze informatie door te geven aan je IT-afdeling.

Ga voor meer informatie over de huidige systeemvereisten naar de officiële SOLIDWORKS-ondersteuningssite: https://www.solidworks.com/de/support/system-requirements

Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met uw contactpersoon bij Visiativ of uw ondersteuningsdienst door een ticket aan te maken op het platform. 

Wij blijven tot uw beschikking, 

Coralie 

2 likes

Dank je wel @Coralie 

@ Alles en @ Allen

Vooral omdat het dringend wachten is! Nadat verschillende van mijn computers het bericht hebben ontvangen (Windows 11-test), geeft de lancering van de test feedback dat de machine niet compatibel zou zijn (zonder te zeggen wat er mis is).

Het probleem is dat dit bericht zelfs op nieuwe of recente machines aankomt.
Dus heb ik dit probleem aangekaart met twee IT-experts die me vertelden dat het normaal was.

Gloupss!! nadat je uit Syncope bent gekomen!

ze vertelden me dat het gebruikelijk was bij Croq$oft omdat ze ideale omstandigheden voor hun besturingssysteem definiëren zonder zich al te veel zorgen te maken over de overvloed aan apparaten en de ultra-veelheid aan software.

Merk op dat ze door de test uit te voeren alle gevallen van pseudo-incompatibiliteiten voor de volgende versies herstellen door de meest kritieke te rangschikken en parallel de incompatibiliteiten van de grote uitgevers zoals Solidworks en anderen te integreren.

De grote uitgevers zullen hun software marginaal aanpassen (in het geval van oude of onorthodoxe programmeringen of domme DLL's) of in het geval van grote PB is het Croq$oft die het probleem zal oplossen.

Dit geeft alleen maar aan dat het niet langer mogelijk is om complexiteit te beheren voor Croq$oft alleen

Voor Solidworks-gebruikers brengt Windows 11 absoluut niets totdat Solidworks de meest in het oog springende incompatibiliteiten heeft afgehandeld, hoewel SW de Alpha- en Beta-versies van W11 al heel lang test

SW zal een aantal van de zeer speciale nieuwe functies van W11 pas over een jaar of twee uitrollen. Aan de andere kant, wie zal vandaag zeggen dat W11 via SW naar onze bedrijven zal brengen.

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo

Ter informatie: SW2022 werkt met Win11 (ik heb een gebruiker bij wie ik deze installatie heb gedaan om te testen en het werkt prima).

Maar goed, aangezien het niet officieel is, zegt niets dat er geen groot probleem is dat we nog niet zijn tegengekomen.

(Het enige probleem dat direct verband houdt met W11 = PDM Search = > crash van Windows Verkenner.)

Gezien de zeer slechte stabiliteit van de SP0/1/2-versies van SW2022, is de incompatibiliteit met W11 een detail.
Laten we hopen dat we snel een stabiele SW2022 hebben die compatibel is met W11.

Hallo
Heeft u een oplossing voor het zoeken in de PDM met win 11?

We zijn op solidworks 2019.

Bedankt voor je feedback.

De oplossing is om W11 niet te installeren en W10 te behouden.

Wacht anders op een update voor de 2022. Voor de 2019 zal het nooit compatibel zijn omdat er geen SP meer komt

1 like

Hallo

Ik denk dat ik heb gelezen dat Windows 11 wordt ondersteund door Dassault van SolidWorks 2022 SP2, maar dat het dringend is om te wachten op een stabielere versie van SP van SolidWorks? https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements

Bedankt voor je feedback

Hallo

Doorgaans zijn stabiele releases vanaf SP3. Maar goed, met SW voor jaren, zelfs de SP5 kan zijn deel van de bugs hebben, tot het punt van het vrijgeven van een 5.1 in een noodgeval, zo goed.

Het hangt allemaal af van de vraag of u uw MS gedurende het jaar gemakkelijk kunt veranderen. Bij ons is dit niet het geval dus opereren we al lange tijd in de n-1 SP5 versie (2021SP5 op dit moment, we gaan begin 2023 over naar 2022).

1 like