Automatisch verhogen van de versie

Hallo

We zijn onder SW2021 met MyCADTools.

Ik ben op zoek naar een functie die ik nergens genoemd zie, maar misschien kun je me wijzen op een oplossing!
Onze uitbestede onderdelen hebben versiebeheer en ik vroeg me af of er een manier was om de versie elke keer dat de carrosserie werd gewijzigd, te verhogen.

Het lijkt ingewikkeld, en tegelijkertijd zeg ik tegen mezelf dat het technisch niet zo ingewikkeld is: native SW weet de verschillen tussen lichamen opmerkelijk goed te herkennen. Het zou dus a priori  niet moeilijk zijn om te herkennen of een lichaam anders is dan zichzelf.

Tweede oplossing:  verhoog alleen wanneer het onderdeel is opgeslagen. Alleen het is mogelijk om op te slaan, zelfs als er geen wijziging is, en in dit geval zou er een vroegtijdige verhoging zijn.

Ik doe een beroep op uw gemeenschap, misschien bent u op de hoogte van de mogelijkheden op dit gebied?

Hartelijk dank

Hallo

Van wat ik begrijp, zou standaard Solidworks PDM uw vraag kunnen beantwoorden . Elke wijziging wordt opgeslagen als een versie en als een oudere versie wordt gebruikt in een oude assembly, wordt deze niet verplaatst. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld bij te houden welke reserveonderdelen moeten worden geleverd. 

Voor ons is PDM Standard gratis bij elke pro-licentie die we hebben.