Macro-bestandsnaam automatisch verhogen

Hallo

Ik heb een assemblage met 50 configuraties en ik wil van elke configuratie een afbeelding hebben.

Hiervoor heb ik een macro gemaakt die me het volgende geeft :

______________________________________________________________________________________________

Dim swApp als object

Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Dim I als geheel getal
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub hoofd()

Stel swApp in = _
Toepassing.SldWorks

Deel instellen = swApp.ActiveDoc
myModelView dimmen als object
Stel myModelView = Deel.ActiveView in
myModelView.FrameState = swWindowState_e.swWindowMaximized
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("1@Assemblage1.SLDASM", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)

Voor I = 1 tot 50

boolstatus = Deel.ShowConfiguration2(I)
boolstatus = Deel.ForceRebuild3(Waar)
longstatus = Part.SaveAs3("C:\Gebruikers\michel2\Desktop\Macro\I.JPG", 0, 0)

Volgende I

Einde Sub

________________________________________________________________________________________________________

Ik heb een lus gemaakt met "Voor I = 1 tot 50" en "Volgende I" met mijn stappen in het midden:

Regel 1 : De configuratie kiezen

Lijn 2: Verbouwing

regel 3: opslaan als JPG in het opgegeven pad

Het probleem dat ik heb als ik mijn macro start, is dat ik mijn configuraties voorbij kan zien scrollen, maar uiteindelijk heb ik alleen een afbeelding van de laatst opgeslagen configuratie (genaamd I.JPG), De I neemt niet toe in de bestandsnaam (regel 3) en dus wordt bij elke nieuwe opslag het I.JPG bestand verwijderd en vervangen door het nieuwe.

Is er een manier om de bestandsnaam automatisch te verhogen? Als iemand een voorbeeld heeft van een macro...

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo

U kunt op de onderstaande link kijken of macro geschikt voor u is. (of te wijzigen)

http://www.3dcontentcentral.fr/macros/184/files/macro.aspx?id=179396

S.B

1 like

Hallo!

Ik denk dat je een variabele "Bestandsnaam + configuratienaam" moet maken en deze in de opslag moet zetten als...

1 like

Hallo

Eigenlijk is je "Voor I = 1 Naar 50" correct, maar je past het niet toe op je bestandsnaam!

De leiding moet worden vervangen:

longstatus = Part.SaveAs3("C:\Gebruikers\michel2\Desktop\Macro\I.JPG", 0, 0)

Bij:

longstatus = Part.SaveAs3("C:\Users\michel2\Desktop\Macro\" & I & ".JPG", 0, 0)

En het werkt!

3 likes

Dank je wel s.b je antwoord heeft me geholpen, maar Lucas 'is beter.

Dank je Lucas, het werkt nikel, ik had het gisteren al gedaan, maar zonder de spaties naar de & en het werkte niet...

1 like