Een geforceerde verplaatsing verhogen (SolidWorks)

Hoi allemaal

In een simulatiestudie zou ik een opgelegde verplaatsing willen creëren die volgt op een bepaalde stap om uiteindelijk een grafiek te verkrijgen van deze opgelegde verplaatsing als functie van de verplaatsing die het resultaat is van mijn meetkunde.

Laat het me uitleggen: mijn stuk is een licht gewelfde metalen strip van 30 mm lang / 10 mm breed / 0,2 mm dik. Als ik een opgelegde verplaatsing (op zijn dikte) in de lengte aanbreng, buigt het stuk in het midden (zie foto). Het doel van mijn studie is om een curve te verkrijgen van de opgelegde verplaatsing als functie van de resulterende verplaatsing (in rood op de foto), het probleem is dat ik 10 simulaties moet doen met 10 verschillende opgelegde verplaatsingen als ik 10 punten op mijn curve wil krijgen.

Is er een manier om in een enkele simulatie een opgelegde verplaatsing uit te voeren, verhoogd met een gedefinieerde waarde om uiteindelijk deze grafiek te verkrijgen??

Bij voorbaat dank:)

sans_titre.jpg

Hallo

Ja natuurlijk! Start een ontwerpstudie in het tabblad simulatie en u krijgt een banner onder aan het venster, waar u variabelen kunt invoeren. Dat is alles! Het is vrij intuïtief

2 likes

Nikkel!

Bedankt!

Sorry voor de dubbele post, maar het ene probleem leidt vaak tot het andere :/

Ik heb inderdaad de opgelegde verplaatsing van mijn statische studie gedefinieerd als een parameter van mijn ontwerpstudie. In het tabblad "variabel" voer ik mijn beweging in, evenals de limieten en toonhoogte. Dan wordt er een beetje arbitrair een limiet opgelegd omdat ik gewoon een grafiek wil van de opgelegde verplaatsing als functie van de resulterende verplaatsing. Ik neem daarom de limiet van de resulterende verplaatsing: minder dan 10 mm (de studie is over het algemeen niet groter dan 3 mm). Voor de rest kies ik geen doelstellingen. (zie foto)

Vervolgens kies ik in de opties "Snelle resultaten" en klik vervolgens op "Uitvoeren". Op dat moment verplicht een bericht mij om de resultaten in hoge kwaliteit te gebruiken! Omdat ik geen nee kan zeggen, ga ik verder met de simulatie. Als de resultaten eenmaal binnen zijn, is het onmogelijk om 'een lokale trendgrafiek in te stellen'. Een berichtje vertelt me dat ze niet beschikbaar zijn met een hoge kwaliteit simulatie vanwege de actieve scenario's, terwijl ik daar wel toe gedwongen was!

Ik heb geprobeerd hetzelfde te doen met het tabblad "Tabel", maar hetzelfde.

Heb je een idee? Bij voorbaat dank:D

sans_titre.jpg

Het is lang geleden dat ik de tool heb gebruikt, maar het lijkt mij dat je geen opgelegde limiet hoeft in te voeren, als je die niet nodig hebt. Uw limieten zijn de maximale minimumwaarden die zijn ingevoerd.

Probeer in het slechtste geval door waarden van 2 minuten maximaal in te stellen en dat is alles, zonder stappen.

Controleer anders of uw optie "lange verplaatsingen" is ingeschakeld in de rdm-opties.

Bijgevoegd is een snelle studie die ik heb gedaan. Dit moet passen bij uw toepassing.

test.zip

Het is me gelukt om de gewenste curve te krijgen!!

Bedankt voor je advies!