oroux1
1
Hoi allemaal.
Ik zou graag willen dat de revisietabellen toenemen in M1, M2, M3...
Ik heb de optie voor dit punt gevonden, maar alleen de numerieke of alfabetische toename
worden aangeboden.
Is het iemand ooit gelukt om dat te veranderen?
Bij voorbaat dank.
PS: :) Binnenkort het weekend, coooool!! :)-
incrementation_table_de_revision.pdf
1 like
pl
2
Hallo
Sorry, ik denk niet dat het mogelijk is!
Edit: misschien met Enterprise PDM, heb je het?
Een zeer onpraktische oplossing zou zijn om een "M"-cijfer toe te voegen voor de revisie...
1 like
Met EPDM is er geen probleem.
ndeg_de_revision_epdm.png
2 likes
Zoals gezegd @Lucas met EPDM is het gemakkelijk te doen.
Als je kamers niet al te veel in gebruik gaan (blijkbaar zit je op speciale machines), kun je wegkomen met SmartProperties.
1 like
oroux1
5
We hebben EPDM, maar ik weet niet hoe ik de PDM-koppeling moet maken
en de herzieningstabel die zich in onze Planfondsen bevindt.
Anders kan ik proberen een noot M toe te voegen voor mijn numerieke verhoging.
Dus het is oké, je moet de volledige lijst met stappen maken en deze ophalen in de tekening
@flegendre zou je dit allemaal moeten kunnen uitleggen, hij heeft het perfect onder de knie.
1 like
Olivier, de revisie in je SolidWorks basemap is gekoppeld aan een SolidWorks eigenschap en in theorie aan een EPDM variabele.
In de EPDM dient u "een nieuw revisienummer component" aan te maken
U selecteert "Lijstwaarde"
en u maakt uw lijst met revisienummers (M1,M2,M3,.............................)
Je moet dit nieuwe type revisie nu koppelen aan je workflow (WF).
In elke stap van uw WF, in het tabblad Revisienummer, moet u het bestaande Revisienummer vervangen door uw nieuwe Revisienummer.
Doe hetzelfde in de overgangen van je WF.
2 likes
Zonder het gebruik van PDM...
Ik vond een schijn van een oplossing.
In de documenteigenschappen ga je naar tabel / revisie / alfa-/numeriek besturingselement
En jij kiest 1,2,3
Vervolgens voegt u in het aanpassingsvenster een nieuwe eigenschap toe met de naam M.
Vervolgens maak je op je revisietabel een kolom aan de linkerkant van je revisietabel.
In deze kolom die je zojuist hebt gemaakt, klik je erop en de eigenschappen verschijnen, je kiest aangepast en in het vervolgkeuzemenu selecteer je M.
Voeg een revisie toe aan je tabel.... En dat is het. Dan gaat het om de lay-out.
1 like