Toegewezen massa-indicatie in Solidworks

Hallo

Is het mogelijk om een indicatie te krijgen wanneer de massa van het onderdeel is vervangen door een toegewezen massa? hetzij door een kleur of andere.

om in één oogopslag te weten dat het gewicht wordt geforceerd

2 likes

Hallo

Voor zover ik weet geen standaardoplossing in SolidWorks, maar we kunnen ons voorstellen dat we een macro in VBA maken.

2 likes

Om overbelasting van het gewicht te voorkomen,

Het wordt aanbevolen om minder brood te eten, 5 groenten en fruit per dag te eten, regelmatig aan lichaamsbeweging te doen, enz. :D

7 likes

Als je een materiaalref van je bibliotheek hebt gedefinieerd

en dat deze bibliotheek goed gevuld is

De grond is specifiek in dit deel geïntegreerd

in een assemblage of multibody

het zal het niet doen sinds 2 onderwerpen 

@+ ;-)

Hallo, U moet een macro maken.

2 likes

Hoe maak ik hiervoor een macro aan?

Bestaat die er niet al?

Hallo

Voordat u in een macro springt om dat te doen, wat is het onderliggende doel van uw vraag? (Waarom deze vraag in zekere zin, wat zou deze info je moeten opleveren?)

Misschien zijn er omwegen in plaats van door te programmeren;)

Ken je VBA-programmeren?

Wat voor soort boodschap wil je? Een pop-up? Een opmerking?

Hier is een macro die zou kunnen werken met een pop-up:

sub masse_assignee 

Dim swMass als SldWorks.MassProperty

als swMass.UserAssigned = Waar dan

msgbox "Let op, de grond is toegewezen!"

Eindigen als

Einde sub

Lente:

https://forum.solidworks.com/thread/52375

1 like

Het doel is dat de persoon die een onderdeel neemt met de geforceerde massa zich ervan bewust is, door een indicatie, zodat deze persoon het plan niet met een verkeerde massa start als hij het onderdeel wijzigt (denkend dat het gewicht standaard automatisch is)

Vergeet in uw macro niet om een relatie met uw weergavestatus te maken die uw kleuren beheert.
Succes.

1 like

nee ik heb geen kennis van VBA programmeren...

Voor een macro moet je Tools/Macro/Short doen en dan de tekst in de editor opslaan en dan gaan halen door het te laten uitvoeren? Als ik dit doe krijg ik altijd een foutmelding bij je text.PL

1 like