Geeft de afmetingen van een vierkante buis in een SW-annotatie aan

Hallo

Ik heb een vraag over annotaties in SW-Europarlementariërs.

Ik zou graag de afmetingen (en dikte) van een vierkante buis willen kunnen aangeven in een annotatie, maar waar het ingewikkeld wordt, is om het automatisch te doen.

Als ik de afmetingen van mijn tube verander, moet de annotatie kunnen volgen.

Bedankt!

Fijne dag.

Bij gelaste constructie kom je uit bij alle gedetailleerde elementen (lijst met onderdelen)

Lang/Doorsnede/Dikte/Massa etc....

@+

3 likes

Hallo

Als u een aantekening aan een dimensiewaarde wilt koppelen, moet u het volgende doen:

1: Een tekeningweergave

2: een dimensie van de dimensie die uit deze weergave moet worden gehaald

3: Annotatie invoegen

4: Bewerk de annotatie en klik op de gewenste afmeting

5: Annotatie bewerken afsluiten

Wanneer u de cursor op de annotatie plaatst, ziet u de naam van de link, bijvoorbeeld "tekening RD1@Vue 1"

Daar ga je.

Hetzelfde als gt22, overschakelen naar gelaste constructie (mechanisch gelaste elementen).

Aan de ene kant is het veel eenvoudiger, aan de andere kant worden de tabellen automatisch bijgewerkt.

Succes

Hallo

Ja, maar hier ben ik absoluut op zoek naar een klassieke annotatie met een pijl

Toch bedankt, een fijne dag verder.

U kunt de gewenste afmetingen ophalen in een eigenschap van het bestand (Menu: Bestand/Eigenschappen)

voorbeeld:

Grootte: D1@Esquisse1 x D5@Extru.-Thin1 (u kunt de afmetingen hernoemen om het gemakkelijker te maken om de 3D te lezen om L@Esquisse1 x Ep@Extru.-Thin1) te hebben).

U kunt de naam van de dimensies in de eigenschap opvragen door erop te klikken of natuurlijk door hun naam te noteren voordat u de eigenschappen van het onderdeel opent. Deze eigenschap kan zich in het tabblad "Aanpassen" of in "Configuratiespecifiek" bevinden

Dan kunt u in het geval van een tekening van uw buis de eigenschap terugvinden in een notitie in de vorm: $PRPSHEET:"Dim"

Als het in het geval van een montagetekening is en je bevestigt het briefje aan je buis: $PRPMODEL:"Zon"

Als u een aanzicht van uw buis in de montagetekening plaatst, kunt u een aantekening in die aanzicht plaatsen en gebruiken: $PRPVIEW:"Dim"

In het geval van de gelaste monteur heb je vaak al een woning met deze informatie. Dit is vaak de eigenschap "Beschrijving" (als het profielbestand correct is gemaakt -_-). u kunt deze eigenschap aanroepen met een annotatie die aan de pijp is bevestigd met $PRPWLD:"Beschrijving"

Het voordeel van het doornemen van de woningen? Je hoeft geen kant te poseren in de tekening.
2 likes