SOLIDWORKS-informatie: einde van SOLIDWORKS "online" licenties

Hallo @tous, 

Wij hebben van SOLIDWORKS informatie ontvangen met betrekking tot het stopzetten van online licenties;  

Deze informatie wordt van kracht op 12 februari 2022

Voor meer informatie vindt u bijgevoegd de officiële mededeling van SOLIDWORKS en een praktische fiche

U kunt ook toegang krijgen tot het informatieartikel: LEES ARTIKEL 

Neem in geval van problemen contact op met de ondersteuningsdienst van het platform of de klantenservice van iCare op 09 69 322 223

Fijne dag allemaal, Coralie 

fp-solidworks-fin_de_la_licence_online.pdf
solidworks_online_licensing_discontinuation.pdf
2 likes

Jammer, het is een goed licentiebeheersysteem.

4 likes

Ondanks een paar bugs.
Inderdaad, het is een schande!

3 likes

Ik had er nog nooit echt van gehoord.
Gezien de kenmerken die in de volgorde van de bespreking zijn genoemd, had het interessant kunnen zijn.

Ik heb dan ook de indruk dat het gebrek aan adoptie vooral te maken heeft met een gebrek aan communicatie.

2 likes

Hallo, is er een alternatief om uw licentie te gebruiken bij telewerken? Op dit moment heb ik geen andere oplossingen gezien (vooral niet op het Amerikaanse forum waar veel reacties zijn).

1 like

Hello@Tony_73

Ja, u hoeft alleen maar de activeringsdeactivering op het betreffende werkstation te gebruiken. Drie klikken zijn alles wat nodig is!

Aan de andere kant mag u niet vergeten om het werk op kantoor of op de telewerkplek te doen, omdat u een vrijwillige actie nodig hebt op de laatst gebruikte werkplek.

Het werkt blijkbaar alleen in een single-user en ik heb geen idee hoe het werkt in een PDM-omgeving met een intranet.

activation_desactivation_licences.jpg
2 likes

Dank u @Zozo_mp maar deze manip is beperkt in aantal keren (999), om nog maar te zwijgen van het risico om te vergeten. Het kan helpen, maar voor telewerken is het niet echt haalbaar.

Hallo @Tony_73 

Dat staat ter discussie ;-)

In 2021 waren er immers slechts 254 werkdagen exclusief betaald verlof en RTT samen.

Dat betekent 999 / 254 = 3,9 veranderingen per dag in het ergste geval waarbij je een halve dag op kantoor werkt en een dag thuis (elders).

Ik denk dat het al niet slecht is.  ;-)

Vriendelijke groeten